Het häst!

Sv: Het häst!

gav innan min pigga häst lympos havre fria, en slags musli funkade bra med det och den var nog inte så dyr vill jag minnas.
 
Sv: Het häst!

Okej kanske han borde få fri tillgång trots allt... Nu äter han 11kg hö när han står på stall. Funderade på att kanske ha så han har "fri tillgång" hela tiden han är i hagen, alltså inte bara lunch. Vore det en idé?
Han är glupsk och kastar i sig maten :)
 
Sv: Het häst!

Ge honom så mycket han vill ha både ute och inne. Öka upp tills du ser att det bir kvar så har han nått sin mängd. Oftast så slutar de kasta i sig maten när de har fyllt på sitt fulla näringsförråd proteinmässigt och när de förstår att det alltid finns.
Så håll ut det kommer lugna sig.
 
Sv: Het häst!

Jag håller med. Att ge fri tillgång. Hästen slutar nog glupska i sig när den är mätt och vet att maten finns kvar. Du ska se att han lugnar ner sig. Men håll ut. :) Inget går på 1 sek.
 
Sv: Het häst!

olja, betfor, korn ? Ger själv betfor och korn till min häst som behöver gå upp i vikt, men behöver inte mer fart precis ;) (är ett fullblod). Hon har nu vilat eftersom hon slagit i benet, och har börjat öka upp fodret under dne tiden, så får se hur vild hon är när man rider sen...
Annars tror jag olja är det bästa... behövs inte spec mkt.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 730
Senast: Jiovedi
·
Foder & Strö Hej! :) Jag ska prova ett nytt kraftfoder i höst åt mina hästar då de inte gillade lusernen de fick i fjol. Jag inväntar ännu svar på...
Svar
2
· Visningar
991
Senast: Twihard
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 452
Senast: Irival
·
Foder & Strö Har en häst som är väldigt svår att få upp i vikt och hon är heller inget matvrak. Hon är tunn och behöver få mer hull men hon tröttnar...
2
Svar
20
· Visningar
2 224
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp