Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Här slinker de ner om man blandar den i "torrmaten". Inte i "blöttmaten".
Funderar att prova Edels müslisorter. De har 2 st. Har du sett dem?
Och så får jag hoppas att nästa hölass är bättre. Kvot på 7 helst. Får bekosta analysen själv, de andra i stallet är noll intresserad eller har kunskaper om analys och foderstater.
Ok. Har ett skithö i stallet.
Han funkade bra på Edel Avel, fick 1 kg om dagen + lusern, havre, betfor, vetekli. Fri mängd hö.
Sedan fick han svår kolik i januari. Höll på att förlora honom då. Sedan dess har jag inte vågat ge honom pellets, förrutom då Minern och K B-vitaminpellets.
Är du rädd om magen/rädd för kolik så byt stall (jag förstår inte hur du alltid hamnar i stall med skithö faktiskt?), till ett med bra grovfoder eller där du kan få köpa in eget, leta rätt på ett med passande värden, och ha honom på enbart grovfoder då?
Jo, hamnar i alla skitstall som finns här omkring. Finns gott om sådana.
Letar stall igen... Men har inte hittat något bra ännu, med hö, spån och stor box och hage.
Eget hö får jag inte köpa för nuvarande stallägare.
Stallet fick in nytt hö i fredags, såg iaf bra ut. Ingen analys, och det lär inte bli om jag inte själv tar.
Ultuna sa att han helst ska stå på fri tillgång på hö, även lusernstrå. Det har han gjort i vintern, 9-11 kg inne på kvällen (de kommer in 18:30-21 ca) Sedan 2 kg till morgon och lunch. Fri tillgång på lusernstrå i boxen, drygt 1 kg.
Hans mage har varit lugn och fin sedan koliken, inget lös alls. Inte ens när gräset började komma eller när han börjades betas in.
Min herre är helt tokig i Edel Müsli Häst. Så nu ratar han lusernhacket... Få se hur länge den müslin duger, köpte bara hem en säck. Kostade för 20 kg 120 kr + moms här i Uppsala.
Min ratar lusernpellets, både Edel och Kraft. Det ska vara K Lusernhack, annars får det vara. Några dl Edel Lusernpellets kan gå ner, OM de är torra...
Använde HK tidigare och var mkt nöjd. Tyvärr så behöver man vara ett par stycker som använder för att det ska löna sig att ta hem ett större parti. Har ingen återförsäljare tillräckligt nära längre. Klart bästa fodret jag använt och det uppskattades av en mkt kräsen häst.....
Hundträning Ah, jag trodde de hade båda varianterna. Finns en del träningskoppel för bruks som har dubbla stopp, får kanske leta reda på ett sånt om...
Hundavel & Ras I så fall borde hon ju titta på vinthundarna. De är förvisso inget för den som vill ha framgångar på lydnadsplanen, men tränar man korta...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.