Herregud,vilken syn..

movi

Trådstartare
Gick precis och ställde mig i köksfönstret och rökte,då kom ett par med en större modell vovve gåendes på vägen..i lång slack lina på hunden!
Det kommer en bil,och hunden kastar sig i full fart framåt och jagar bilen,varpå "gubben" flyger i backen:eek:

Bilisten är klok,och stannar bilen tills gubben ställt sig upp och fått tillbaka hunden!

Då ställer sig "tanten" och sopar av gubbens byxben,medan "gubben står och tittar runt ifall någon såg det..

Men han såg inte mig..

Men,hur dum får man bli,har man hunden i en slack 5-m-lina på en väg,om man vet att den kan jaga bilar,nu kan jag ju inte säga säkert,om den gjort det tidigare!

Sv: Herregud,vilken syn..

Ja, man kan ju undra hur folk tänker!?

I torsdags stack jag och mamma inom konsum för att handla lite kvällsmat. Direkt när vi kör in på parkeringen, påpekar jag att det är något pucko som har bundit sin hund i sadeln på cykeln. Säger dessutom, det ser ut som en valp.
Mamma går in i butiken medan jag sitter kvar i bilen. Ett, tu, tre, så är cykeln vält, och valpen ligger lite förskräckt och drar emot kopplet (tyckte nog det blev obehagligt när det var så kort och drog).
Hoppar ur bilen för att försökra reda upp det, men då har naturligtvis handtaget på cykeln fastnat i den cykeln som vältes med och ligger under. Kommer ut en ung tjej var cykel är som ligger underst, visar sig vara hundrädd. Upptäcker nånstans där att hunden är bunden med en data sladd. Får i sär cyklarna, får trassla upp ca 5 meter datasladd, och binder hunden i cykelstället som sitter fast i vägen.

Hade bra lust att gå in i affären och gorma (tänk så hade valpen fått cykeln på sig!). Men ger mig med den nöjda tanken, att mannen (herrcykel) antagligen kommer ut och kliar sig i huvudet och undrar hur det går till. Dessutom i malmö där hundar snos till höger och vänster.

Liknande trådar

Övr. Hund I morse tidigt som attan var jag ute med min lilla hund eftersom hon mådde dåligt. Hade henne okopplad eftersom vi inte skulle gå någon...
2
Svar
27
· Visningar
1 951
Senast: Saybia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2