Herregud - fetaste hunden hittills!

Sv: Herregud - fetaste hunden hittills!

Stackars, stackars hund... Men tur i oturen att han frös fast och upptäcktes av polisen. Nu ser de ju förhoppningsvis till att han blir av med några (!) kilon och får komma till ett bättre hem. I alla fall om han mår bra i övrigt. Det finns nog annars väldigt många gravt överviktiga hundar som aldrig "upptäcks".

Senast ändrad:

Men fyfan...
Människan som hade hunden måste ju ha några skruvar lösa i hjärnan... HUR i hela världen är det där ens möjligt...

Stackars, stackars hund... Men tur i oturen att han frös fast och upptäcktes av polisen. Nu ser de ju förhoppningsvis till att han blir av med några (!) kilon och får komma till ett bättre hem. I alla fall om han mår bra i övrigt. Det finns nog annars väldigt många gravt överviktiga hundar som aldrig "upptäcks".

Jag kan tycka att, i detta fall, kanske det hade varit bättre att ta bort hunden. Känns kanske grymt, men jag tror att det kanske är det bästa för hunden. Usch vad hemskt :(

:eek: MEN!
Alltså, jag vet inte ens vad jag ska säga! Hur kan en hund ens BLI så fet?

Jag kan tycka att, i detta fall, kanske det hade varit bättre att ta bort hunden. Känns kanske grymt, men jag tror att det kanske är det bästa för hunden. Usch vad hemskt :(

Jag känner också lite så. Men mår han ändå så bra som de säger i filmen och det finns en chans att han får ett bra liv, så... Jag hoppas de gör rätt bedömning.

Stackars, stackars lille vovve. Hu, vad hemskt.

Men fyfan...
Människan som hade hunden måste ju ha några skruvar lösa i hjärnan... HUR i hela världen är det där ens möjligt...

Funderar jag också på, konstigt sätt att försöka ta ihjäl sin hund:mad:

:mad::mad: Fyfan för sådana människor.
stackars hunden... förstår verkligen inte vad en del tänker med egentligen?!

Sånt här gör mig så jäkla förbannad och ledsen:cry::(
Varför?????
Jag kan kanske ha någon förståelse för att folk i okunskap övergöder eller ger fel mat till sin hund,men dethär!

Det är ju ägaren som fodrar hunden,till skillnad från en överviktig människa som kan hämta/köpa/laga maten själv.
Varför gör man såhär.

Till och med en okunnig människa borde se att en hund som inte orkar hålla upp sin kropp är för tjock för sitt bästa och inse att något är fel:confused:

Hahahaha, förlåt men jag tyckte det var rättså kul,
bara själva bilden av honom.

Väldigt väldigt sjukt, man såg ju inte bakbenen på honom,
borde inte hunden dött av övervikt?

Hahahaha, förlåt men jag tyckte det var rättså kul,
bara själva bilden av honom.

Väldigt väldigt sjukt, man såg ju inte bakbenen på honom,
borde inte hunden dött av övervikt?

Själv har jag väldigt svårt att se det roliga i bilden av hunden :cool:

Men det är ju inte säkert att det vara är så att ägaren har fodrat hunden så mycket. Det kanske är någonting fel på hundens ämnesomsättning.

Om det nu är så.så borde ägaren ändå tagit sitt ansvar och gått till vetrinären och fått diettips eller medicin.

Jag hade inget ljud på när jag såg filmen,men någon annan kommenterade ju att hunden nu hittats och att vetrinären skulle hjälpa den att gå ner i vikt och skaffa nytt hem.Ren djurplågeri och inte försvarsbart att hantera djur på detta sätt,enligt mig

Men GUD så hemskt..:cry: Så samma typ som min egen(fast mer päls) så jag hajade till. Obehagligt.. :crazy:
100_0953.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka