Hermelinkota???

Polly_Mulle

Trådstartare
Har någon lust att förklara för mig vad det är? Jag satt och bläddrade i saluannonserna för att fördriva tiden och hittade detta. Vad innebär det? Hur uppkommer det? Allt info är intressant info!

Sv: Hermelinkota???

Det är när hästen har mörka fläckar i en vit strumpa. Alltså ett tecken, ingen defekt.

Okej, så det var så enkelt! Min har svarta fläckar i sina vita kotor men det ätår bara som vit kota med svarta fläckar i hasn papper.
Tack för hjälpen!

Det är lite olika ,ibland kallas det så när de har svarta fläckar. Men egentligen är det väl när de är stickel håriga på kotan eller benet .Eller har jag fel? Min förra hade inga vita tecken men var sticklehårig på ena benet och då fick jag förklarat för mig att det var hermelinkota. :)

Liknande trådar

Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
597
Senast: Bamburine
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 303
Senast: miumiu
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 533
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 109
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka