Hermanstorp

Sv: Hermanstorp

Varför inte debutera i Trollhättan? Det hade jag föredragit att göra.

Varför inte debutera i Trollhättan? Det hade jag föredragit att göra.

Jag skulle nog säga att Trollhättans * är svårare med 3 vattenhinder och massa svängar och i skogen så presenteras hindren inte lika väl som i Hermanstorp. Det är mycker mer välbyggt och schysstare för hästen i Hermanstorp tycker jag.

Den enda rekommendationen jag (vi) fått från Victoria är att inte ge oss på den *-iga i trollhättan, underlaget är ju tyvär katastrof där om det regnar lite. Annars är det ju när och bra :)

Nu är det visserligen några år sedan vi var i Trollhättan, men av de två banorna hade jag utan tvekan föredragit Hermanstorp, som ju är "känd" för sin bra bana...

Nu är det visserligen några år sedan vi var i Trollhättan, men av de två banorna hade jag utan tvekan föredragit Hermanstorp, som ju är "känd" för sin bra bana...

Och på dom åren har inte Trollhättans bana ändrat sig iallfall även om det var 10 år sedan du var där :p

Fast om det inte kommer regn blir det nog ännu värre med underlaget, stenhårt och ojämnt som i en torkad vinterhage. Så jag hoppas på regn i lagom mängd tills dess.

Senast ändrad av en moderator:

Fast om det inte kommer regn blir det nog ännu värre med underlaget, stenhårt och ojämnt som i en torkad vinterhage. Så jag hoppas på regn i lagom mängd tills dess.

Ännu en anledning att inte åka dit, dåligt underlag vilket väder det än blir :rofl:

Jag skall faktisk oxå åka till Hermanstorp, fast jag får en svettig helg då jag skall tävla dressyr i Falkenberg samtidigt. Visserligen bara en avfart emellan men iallafall...

Och efter dagens bravader med en missad pliktport= utesluten, lär det inte bli någon * i Trollhättan

Ännu en anledning att inte åka dit, dåligt underlag vilket väder det än blir :rofl:

Jag skall faktisk oxå åka till Hermanstorp, fast jag får en svettig helg då jag skall tävla dressyr i Falkenberg samtidigt. Visserligen bara en avfart emellan men iallafall...

Jag håller med om Trollhättans underlag men samtidigt så är inte Hermanstorps heller roligt när det är snustorrt. Den sträckan som går efter vägen (på väg bort) brukar vara rejält ojämn och hård. Men som sagt tusen ggr hellre den än T.

Jo det är just det som är lite skrämmande, kan man få alzheimer i min ålder tro?

Man får väl se det som så att det är lika bra att det händer den gången man har katastrofalt dåliga dressyr poäng och inte tvärt om, det är som sagt bara lite synd på kvalet..

En del är väl på Trossnäs idag och svettas, men alla andra... ses väl på Hermanstorp nästa helg eller??

Själv tänkte jag "tvinga":devil: runt dottern med två ponnier i lätt klass kat I.
Lyckades skrapa ihop både boxar o boende igår kväll..

Jag hoppas på att vi är många som ses i Hermanstorp, självklart ska jag dit fast vi rider 100-klass jag har inte kommit så hemskt lång med mitt hoppkval :grin: men det ska bli kul o prova på deras 100 bana :laugh:.

Så nu vill jag veta vilka som ska dit?

Jag skall inte rida där iallafall , var anmäld till 100 klassen för att det råkade vara DM men jag har ridförbud ett par veckor framåt.

Å andra sidan är det nära för mig och många vänner är där och tävlar så jag kommer befinna mig i publiken med kameran i högsta hugget :devil:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Mästerskapsveteranen Niklas Lindbäck visade klassen när det reds trestjärnig fälttävlan hos Hermanstorps Kör- och Ridklubb i helgen.
Svar
0
· Visningar
133
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två dagar i fälttävlans tecken väntas på Össjö Hästsällskap när Breeders och SvRF:s unghästchampionat rids i helgen. Här är allt du...
Svar
0
· Visningar
109
·
Juridik & Ekonomi (Tråden delvis inspirerad av Willes tråd om sjukersättning) Om man får godkänt sjukersättning på deltid, t.ex 25 eller 50%. Och om man...
Svar
6
· Visningar
791
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det blev Perstorps Ryttarförening som, med minsta möjliga marginal, tog hem guldmedaljerna i Folksam Lag-SM i fälttävlan för häst. I...
Svar
0
· Visningar
274
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka