Henri De Rivel Fletcher!

S

Sandran

Jag undrar om det är någon som har denna sadel och vad ni tycker om den. jag har en häst med högre manke och bredare rygg. Och jag letar efter en hoppsadel,flatback. Läste om den och det stod att den passar hästar med högre manke.Tittade pådne idag (IRL) Och den var bred och fin. Vill bara höra va dni andra tycker??

Lite svårt att se minhäst rygg och så!
men skullegärna veta nånannan som har den sadeln med lite mer manke och höra hur den ligger!
Tänker ta ut någon som kan se hur han passar i den.
men skulle vara bra och höra er åsikt först.

henrihp.gif

4837013.jpg

Sv: Henri De Rivel Fletcher!

Jag har en sån, till salu fö ;) störtskön att rida i,bra klossar, bra läder och så, men min häst har ingen hög manke så jag kan inte hjälpa dej på den punkten.
Det är bara att prova sej fram!

jag har en sådan sadel. underbar att rida i:love: .
min häst har svängd rygg och lång manke. bild på min:
DSC00055.jpg

Tack för svar :) En sadelutprovare ska kommaimorgon, så jag håller alla tummar att den passar! var verkligen skön att bara sitta i!
Hon ska dessutom prova 4 andra :)

Såg hur fint jag hade formulerat mig... :angel: Jag menar vad modellen heter.....:banana:

Sadelutprovaren har nu provat sadlarna och hdr sadeln satt bäst av alla! LYCKLIG!

knapplån

Någon som vet hur de är i storlekarna på sitsen? Har för mig att de känns rätt små, tex 17,5 känns som 17.

Hej Vi har en sådan sadel till vår angloarab. Han har hög manke och bred men kort rygg. Det har varit väldigt svårt att hitta bra sadel till honnom och denna ligger perfekt.

har en sån den ligger bra på nästan alla hästar jag lagt den på + att den är jätteskön och ger ett bra stöd

Det är en helt underbar sadel!!
Jättemjuk och skön att sitta i och ger bra stöd på rätt ställen.
Hade en sån förut och blev väldigt ledsen då min häst musklade om sej så att den inte passade.

men varför stoppade du inte om den då det kan göra mycket för dom är ju såpass mycket stoppade så om hästen blir bredare kan man ta ut lite

eftersom hon inte blev bredare utan rakare i ryggen dvs sadeln släppte alldeles för tidigt i bak och tyngdpunkten blev fel.

knapplån

Någon som vet hur de är i storlekarna på sitsen? Har för mig att de känns rätt små, tex 17,5 känns som 17.

Tror att de är ganska normala (men definitivt inte stora). Jag passade perfekt i en 17".
Skulle nog inte suttit bra i en mindre vilket jag kan göra i vissa andra märken.

Lånar tråd..
Tror ni att en Fletcher skulle kunna passa den här madammen? Tyvärr inga bra bilder på hennes rygg, och just nu känns det inte så lönt att fota eftersom hon kommer att ändra sig massor och bredda sig snabbt nu eftersom vi håller på att sättas igång efter mammaledighet.
pastejja

http://i141.photobucket.com/albums/r64/pastejja/12april002.jpg

http://i141.photobucket.com/albums/r64/pastejja/IMG_3529ret.jpg

hon är alltså ganska stor och rejäl, 169 hög och drar 155 cm i täcke. Gamla modellen.. men det ser ni ju. Hade varit jätteintressant på vad ni tror om sadelval. Rider dressyr och ut i en Meyerstone Leicester med vid bom som jag sprang in i av en slump. Denna ligger vad jag kan märka, bra och vi trivs båda i denna sadel. Tyvärr ingen bild på henne med den sadeln på.
Är det underlag nog att komma med ett bud på en enklare sadel(är för mig en sadel som jag kan få begagnad för under 5000 kr) som i första hand skall användas för att rida ut i (varierad utridning)?
/U

Tror den blir alldeles försvängd, hon var väldigt rak i ryggen och kommr hon upp ännu mer med ryggen under arbete blir hon väl konvex ;)
Jag kan tipsa om Jensen Exmoor, spikrak och går att ändra bomvidden på. (och billig, även som ny)
Om du inte behöver ändringsbar bomvidd kan jag tipsa om Albion k2, Crown, Globus Esperanza, M&N, Clincher.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 757
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 886
Utrustning *suck* Då är vi tillbaka i sadelträsket igen. Jag får acceptera att vår nuvarande sadel kanske inte är den bästa lösningen för oss och...
2
Svar
23
· Visningar
2 978
Senast: caballus
·
Utrustning Hej! Är i behov av att diskutera sadellösningar för min gamling. Han har med åldern(24) blivit svankig och är för tillfället omusklad...
Svar
1
· Visningar
592

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka