Hemtrevligt stall

Snö

Trådstartare
Hur ser det ut i era stall? Har ni stått nånstans där det varit riktigt hemtrevligt/mysigt? Skulle vilja ha inspiration för att få lite mer mys-faktor. Sitthörna? Fikabord? Tavlor? Hur gör man för att höja känslan? :) Vi har en rymlig stallgång med boxar längs ena sidan. Fönster och dörr på andra sidan. Gången är tom förutom 4 frysar i ena änden. Skulle vilja få en lite härligare känsla där men vet inte hur.

Bilder från nätet går fint. Inspiration är vad jag behöver. :)
 
För mig så är mysigt stall ett mindre stall, öppet mellan boxarna, varma färger lugnt och trevligt.

För mig personligen så tror jag inte jag skulle nyttja en sitthörna, men det kan ju bli lugnare mysigare i stallet genom att lägga in gummimattor i gången, boxarna. Sätta upp en fin klocka, "mysbelysning"/nattlampa.

Tavlor kan säkert vara fint och trevligt, men något som inte är trevligt är när man ser saker blir dammiga....
 
För mig så är mysigt stall ett mindre stall, öppet mellan boxarna, varma färger lugnt och trevligt.

För mig personligen så tror jag inte jag skulle nyttja en sitthörna, men det kan ju bli lugnare mysigare i stallet genom att lägga in gummimattor i gången, boxarna. Sätta upp en fin klocka, "mysbelysning"/nattlampa.

Tavlor kan säkert vara fint och trevligt, men något som inte är trevligt är när man ser saker blir dammiga....
Jag tänker mest på hur jag ska jobba med det jag har sas. Det är luftigt och så. Men det är just det. Jag gillar lättstädat och rent = kslt och trist. Önskar få in mer hemtrevnad.
 
För mig handlar det mest om att det ska fungera i vardagen med hästarna och vara lätt att hålla rent. Har ett väldigt litet stall. Inget behov av soffor och sånt, jag har eget stall så vill jag sitta i soffan kan jag gå in. ;)
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 182
Senast: Ajda
·
Anläggning Jag bor på en mindre hästgård som jag inte haft så länge. Jag har ett stall med fyra boxar där takhöjden är "på gränsen" eller rent av...
Svar
18
· Visningar
2 476
Senast: Roheryn
·
Anläggning Så har jag äntligen kommit fram till en stallritning som jag faktiskt gillar. Jag tror att jag har tänkt igenom det mesta. För att vara...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
10 238
Senast: MaRomer
·
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 398

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp