Hemsk mensvärk

Energi

Trådstartare
Födde senaste barnet i juni och fick tillbaka mensen fort trots helamning. För varje mens har jag fått allt mer mensvärk men inte i magen som tidigare utan mer.. i livmodertappen typ? Det blir allra värst när jag sitter ner, att sitta på toaletten är döden. Det hugger så jag tappar andan och i morse var jag tvungen att kasta mig ner på golvet för att inte svimma av smärtan.

Det håller inte i sig hela mensen utan det är värst de kanske tre första dagarna.

Har någon upplevt något liknande, vet vad det beror på eller om det går att göra något åt? Innan barnen hade jag knappt upplevt mensvärk.
 
Du ska absolut söka för det. Jag fick också mycket förändrad mens efter andra barnet. Blödde mycket mer, hade mycket mer ont och svimmade ofta. Kröp mellan soffa-toa-säng. Helt vidrigt var det. I mitt fall berodde det på att endometriosen hade ökat mycket och jag fick hormonbehandling för det.
 
Födde senaste barnet i juni och fick tillbaka mensen fort trots helamning. För varje mens har jag fått allt mer mensvärk men inte i magen som tidigare utan mer.. i livmodertappen typ? Det blir allra värst när jag sitter ner, att sitta på toaletten är döden. Det hugger så jag tappar andan och i morse var jag tvungen att kasta mig ner på golvet för att inte svimma av smärtan.

Det håller inte i sig hela mensen utan det är värst de kanske tre första dagarna.

Har någon upplevt något liknande, vet vad det beror på eller om det går att göra något åt? Innan barnen hade jag knappt upplevt mensvärk.
Jag kan ingenting om det, men givetvis ska du inte behöva ha det sådär! Sök hjälp! Blir du inte lyssnad på så var inte rädd för att byta läkare! Det har man rätt till i Sverige!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ inatt fick jag sån plötslig attack. låg i sängen o skulle sova -- så blev jag så jätteillamående o konstig i kroppen.. började...
Svar
17
· Visningar
2 090
Senast: vtok
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 133
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Vår 9åring går i en stor skola, nu i 3:an. Det har sedan förskoleklass varit stökigt och ett ganska rått klimat. Gång på gång har vi...
2
Svar
35
· Visningar
7 360
Senast: Miks
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kan inte förstå hur svårt det ska vara för mig att hitta en tidsbalans. Jag hade ju uppenbarligen trampat i jordgetingboet igen nu...
Svar
0
· Visningar
435
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp