Hemsk död

skogersson

Trådstartare
Vet inte om jag skriver i rätt forum, men jag måste få skriva av mej lite.
Var i stallet idag (nu).Vi har två ny stallkisar som är 16veckor gamla.Ursöta skogskatter.Dom har en kattlucka som dom kan använda för att gå ut och in.
Hundarna var i stallet, brukar inte få vara det.Då hoppar den ena katten ner på golvet och det var det sista hon gjorde i sitt liv. Det var mitt fel, jag borde ha tänkt på att inte öppna för hundarna och ha dom med mej i stallet.
Det var FRUKTANSVÄRT att se när katten blev trasor.
Jag grät och skrek men till ingen nytta. Nu är Kisen i himlen.Snyft!!:cry: :cry:
 
Sv: Hemsk död

skogersson skrev:
Vet inte om jag skriver i rätt forum, men jag måste få skriva av mej lite.
Det var FRUKTANSVÄRT att se när katten blev trasor.
Jag grät och skrek men till ingen nytta. Nu är Kisen i himlen.Snyft!!:cry: :cry:

:cry: Lider med dig:cry:
 
Sv: Hemsk död

tack! ja ser dettta framför mej hela tiden.Sitter här med rivmärkena på handen som hemskt minne.Kisen skrik sitter kvar i minnet......
 
Sv: Hemsk död

Jag är världens djurvänn men den som bet fick stryk...:cry:
PS slår aldrig djur annars DS
 
Sv: Hemsk död

Hade nog inte hållt mig till slag i ett sånt fall. Munkorg på hundarna är väl en självklarhet efter detta?
 
Sv: Hemsk död

För hunden visste säkert att det var fel att bita katten.

Munkorg ja, men jävligt onödigt att slå djuret.
 
Sv: Hemsk död

Nej, jag svarade i tråden. Det var inte till dig utan till trådskaparen. Ni får gärna fortsätta er diskussion.
 
Sv: Hemsk död

Är det inte så om hunden inte flyttar sig för ledaren så utger ledarhunden ett grövre straff? jag hade reagerat likadant själv och lappat till hunden, utan att tveka!

tycker väldigt synd om dig skogersson, det är så lätt hänt och det är inte kul :( min kompis kanin fick samma öde
 
Sv: Hemsk död

Nej, jag menade att jag också hade slagit för att avbryta det som hände. Jag hade nog använt hårdare tag än så. Aldrig att jag skulle bara titta på en sån grej för att hunden inte fattar att det är fel.
 
Sv: Hemsk död

MissFideli skrev:
Aldrig att jag skulle bara titta på en sån grej för att hunden inte fattar att det är fel.

Jag hade nog blivit helt paralyserad..har blivit rejält biten av en hund en gång..så jag kan nog förstå att man blir lite "tilt"..

Frågan är väl om hunden har agg till katter annars finns väl ingen anledning för en "normal" hund att attackera utan orsak..:confused:
 
Sv: Hemsk död

jag gjorde allt för att försöka att avbryta.
Ni hade säkert gjort det själva för att försöka att avbryta.
tack
 
Sv: Hemsk död

JA, för att avbryta självklart, jag blir galen om min hund snor ben eller hoppar på vår store hund. Men jag uppfattade det som att du smällde till hunden efteråt.
 
Sv: Hemsk död

Hunden vet även efteråt att den har gjort fel!!!

Hade det varit min hund så hade den fått stryk undertiden som den hade dödat katten. Och fått sig en regäl utskällning efteråt.

När det gäller så här allvarliga saker så går det inte att se mellan fingrarna och inte göra något.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 335
Senast: Lillefrun
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 548
Senast: Skjøldur
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 930
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 321
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp