Hemsk andedräkt!!

A

afsana

Min lilla valp på 9 veckor har en hemsk andedräkt. Är det något som är vanligt hos valpar eller ?
Han äter Royal Canin valpfoder.

Sv: Hemsk andedräkt!!

Min tjej hade också dålig andederäkt när hon var mindre. Inte riktigt hemsk, men den var inte bra. Vet inte om det är vanligt att valpar luktar så eller inte..

När hon blev ca 3 mån bytte vi foder o i samma veva försvann det. Tror att det berodde på RC som hon också åt för hon fes mycket o bajsade väldigt ofta. Bytte till Orijen o nu fiser hon sällan, bajsar hälften så mycket o luktar bättre i munnen :banana:

Vet att RC ska vara ett bra foder men tror inte det passade min tjej.. alla hundar o magar är olika.

Tack ska prova att byta foder. Kan det inte bli problem med magen om man byter tvärt?
Han bajsar säkert 5 ggr/dag. Ganska mycket tycker jag!

Min valp (nu 11 veckor) äter Eukanuba och har aldrig luktat illa, tvärtom den godaste hund-andedräkten jag känt :bow:

Bajsar inte heller så ofta som jag ändå trodde att små valpar gjorde och fiser... ibland. Men det kan bero på att hon hittar fallna äpplen i trädgården och tuggar på :crazy:

Royal Canin är som sagt ett bra foder, ger det till katterna, men det kanske inte passar din hund, precis som barajag sa.

Byter du foder så ska du ha en övergångsperiod då du blandar bägge fodren några dagar (vet inte exakt hur länge, står nog på påsen).

Ullis

Liknande trådar

Hundhälsa Min mellanpudeltik på dryga 2 år är rätt dålig på att äta och svår att hålla i hull. Hon har sedan början av året ätit Royal Canin 4800...
Svar
10
· Visningar
679
Senast: Hawaii
·
Övr. Hund Min lilla cockerblandning är då bra kräsen med mat Min förra golden åt ju allt så nu står jag rådvill. Ville inte äta royal canin...
Svar
10
· Visningar
601
Senast: Troll
·
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 769
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 239
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka