Hemmagjord leksak i boxen?

M

Moja

Hejsan. Märker att min ponny gärna vill ha något att leka med i boxen.
Någon som har något bra tips på någon hemmagjord leksak?
Mvh Moa

Sv: Hemmagjord leksak i boxen?

när min ponny blev beordrad boxvila pga senskada så tog jag en 1,5 liters cola flaska och gjorde en massa hål i och hängde upp och ner över krubban, fyllde på med lite pellets och sånt, det var populärt :)

dock fick man fylla på den ganska ofta, haha

basket bollar kan väl vara ok kul med? eller fotbollar.. fast inte direkt hådpumpade sådana...

hade oxå grangrenar hos min herre, första natten var den skojj och han hade gnagt på den, men sen lät han den bara ligga där i ett hörn.

testade även att fylla en 0,5 l. cola flaska med havre, sen hänga upp den vid boxväggen. Den var väl kul den första timmen, sen struntade han i den. men jag lät den hänga kvar i en vecka, och en natt hade han tydligen kommit på att det var mat i den, så hela flaskan var krossad och tömd på innehållet. :angel:

bevakar denna tråden för att få fler tips, i med att det ser ut som om min lille polle gärna vill ha nya grejjer, efter att han tröttnat på dom gammla :crazy:

Har samma "problem", ett tips är en kraftig gren av något ej giftigt träslag, har tex hört att asp ska vara gott/lämpligt :d

kom på en sak när ni började prata om grenar osv.
Jag hängde upp en vedpinne i boxen fast den hamnade fort på backen men det gör ju inte så mycket. Min tyckte det var gott att tugga på

*kl*

men vilka träsorter kan man ge till hästen?
vilka träsorter är giftiga?

En sliten rotborste som hänger i snöre är enkelt att fixa & många hästar tkr att det är kul :)

jag hade oxå en rotboste innan, fast fäst vid väggen så att han kunde klia sig på den, utan att det blev skada på pälsen, mer som borstning ;) den var ganska pupulär när han väl kom på hur den kunde användas.

Det jag kommer på så här direkt att man inte ska ge en häst är idegran och silvergran.. Det finns fler men jag har hjärnsläpp..

Skulle man inte kunna ta en plastfotboll, göra hål i den och lägga i något ätbart? Har sett att det finns såna bollar att köpa för en halv förmögenhet, men det borde inte vara så svårt att göra själv!

mjo, det med fotbollen kanske skulle kunna gå, men i så fall en vädigt hård boll, för om man gör hål i den så släppt ju luften, elelr om det är en lite hårdare boll och hästen inser att det faktiskt är något där inne i bollen, så kan kanske risken finnas att bollen blir platt :crazy: men idén låter bra, undra bara vad man kan hitta hårda bollar..?

Jag hänger också upp grenarna i boxen annars är de som sagt inte intressanta så länge. I hagen brukar jag dock lägga ut en hel gran

Visstja tänkte inte på det :crazy: Så går det när man försöker tänka innan frukost :rofl:
Mot leksaksaffären och kläm på bollar!! Glöm inte ta med nåt vasst för att se om de håller måttet :devil:

*kl*

men vilka träsorter kan man ge till hästen?
vilka träsorter är giftiga?

Enris,Idegran,silvergran och kungsgran är giftiga. Man ska väl inte ge häst ädelgranar överhuvudtaget. Man ska heller inte ge gran till ett dräktigt sto då det innehåller tannin som kan vara fosterfördrivande.

Jag brukar köpa en kålrot som jag sedan borrar hål i och hänger upp i boxen. Alla hästar gillar det inte men min nuvarande älskar sin :)

Liknande trådar

Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
9
· Visningar
855
Senast: MJLee
·
Hästmänniskan Något stall med bra och rättvist sätt att fördela röda dagar och annat arbete i stallet mellan uppstallade i box? I stallet jag står i...
Svar
11
· Visningar
1 131
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
933
Senast: Migo
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
998
Senast: Nova123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur