Hemma igen *bilder*

Glimfeather

Trådstartare
Vi har just flytat tillbaka till västkusten :love: Efter att ha suttit i bilen hela dagen igår är de ganska trötta så idag var vi ute på fälten här på baksidan och lekte och badade :D Och bara hade kul :)

Snyggingen själv
20204373.jpg

Kontrast till den bilden
http://archive1.pixbox.se/arkivet/synligt_25/20200000-20209999/640x480/20204374.jpg?0

Han börjar nästan se vettig ut!
20204372.jpg

20204371.jpg

Sv: Hemma igen *bilder*

Sedan var det dax för bad! Sirius favoritsysselsättning ;)
20204370.jpg

20204322.jpg

Följt av ett race
20204321.jpg

Sedan blev vi lite trötta ;)
20204320.jpg

Är de inte stiliga, mina pojkar :love:

Verkligen stiliga lurvtussar! :love:
Den näst sista bilden var ju helt fantastisk, jättefin himmel i bakgrunden! :laugh:

ÅÅÅÅH sen hade du hela skogen med dig hem =) kan tänkas :angel:

Jätte vackra hundar :)

Haha, ja! De är experter på att dra med sig allt hem! Det bästa som finns är att rulla sig i nån rishög :cool: Och det bästa Sirius vet är att hoppa i alla vatten- och lerpölar han kan hitta.

Är den svarte försvunnen så kan ju tjuven passa på att borsta igenom honom också :angel: (p.s. munkorgen ligger i ryktlådan i garaget)

Helt underbara bilder:love:
Bara en fråga.......Hur ser dessa yrväder ut en blöt,slaskig dag i november?(min drar in 1kg grus då men dina borde dra in minst det dubbla:D?)

Stormig och blöt dag i februari ;)
31-januari-072.jpg

Du skulle sett dem när det var som värst i vintras, jag jobbade i stall så de var ju med mig där hela dagarna. Ja ... det var ett konstant lager grus och pinnar inne i min stuga :angel: Allt fastnar i pälsen och kapsals in så man hittar både det ena och det andra när man borstar :D

Bland annat kan man hitta sånt här! Det hade uppfödaren väldigt roligt åt när vi var där och borstade :p
http://img.photobucket.com/albums/v647/endoplasmatisk/31januari039.jpg

Senast ändrad:

Jag är inte ett dugg avundsjuk;)
Jag är så glad över dessa torra dagar som kommit nu.Jag behöver bara dammsuga varannan dag och mest päls istället för grus nu:banana:

Och här är varken päls eller grus nu :banana: Jag glömmer alla grusiga dagar när alla börjar klaga över att de har hår överallt :D Vad är det för vovve du har?

Det är en blandras(scäfer/golden/labrador)och en vorsther.Blandrasen har en tjock,mjuk och halvlånghårigig päls som tar ca 5 timmar att självtorka under det "kalla" halvåret.Att hon dessutom älskar allt vad lera och vattenpölar heter så ser golven hemma ut som om man haft barn från sandlådan på besök:crazy:
Kan bara föreställa mig dina som ser ut att ha en ordentligt längre päls:angel:

Oj, det låter som en härlig blandning för att få en ordentligt fällande och grusindragande hund :D

Undrar om mina någonsin var torra när det var som blötast :rofl: Tur är det väl att de sällan blir blöta inpå skinnet! Mina är ändå inte fullpälsande ;) Gandlafs syster har päls ner till backen och jag hoppas på det bästa till nästa vinter :angel:

Japp,nu är det fällning istället,men det knastrar åtmindstonde inte när man går på det;)
Nä,vi får vara lyckliga nu när sommaren är i antågande och förhoppningsvis blir det väl torrare nu framöver om man ser till denna blöta vinter som varit.

Liknande trådar

Utrustning Jag börjar nu ge upp detta med bomlöst. Min häst har så pass rejäl manke att det är ursvårt att hitta något vettigt. Dock har jag ett...
Svar
7
· Visningar
2 296
Senast: Zilla3
·
Hundhälsa Min labradorhane på 9 veckor har varit här i 6 dagar, och igår upptäckte jag denna knöl på magen hans. Den är stor som en ärta, sitter...
Svar
5
· Visningar
5 574
Senast: martha
·
Övr. Hund Tänkte att man kunde lägga in lite roliga bilder på hundarna här, börjar själv med följande:
8 9 10
Svar
182
· Visningar
35 935
Senast: martha
·
Utrustning Ska sälja en sadel och undrar vad det är för märke? Bild: Ser ut att vara nån gammal allroundsadel i övrigt.. Eller ska man...
Svar
9
· Visningar
3 057
Senast: bambi82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka