hemkommen efter rymmning

M

Mirela

Vi har kattlucka till våra busar. Det har alltid funkat bra. tills för några dagar sedan då ena katten var spårlöst borta och vi gick bärgsänkagång efter henne i hela skogen och tapetserade hela byn med "har du sett denna katt?" med bild till.

Nu idag kom hon hem som om inget har hänt. Då låg hon och sov förnöjt i soffan. jag kände igenom hela katten och hon verkar hel och ren förutom.. alla dessa tovor som hon kom hem med. Hela katten är full av dom. det är som en tjock matta under magen och på bröstet, ryggen, stora kocker vid halsen :eek:

Jag tog fram borste, kam och sax sedan började ett timmlångt arbete. Nu kvarstår bara den tjocka "mattan" som har bildats. Jag kollade lite på hur hon rörde sig och hon verkar besvärad då det säkert stramar och gör ont på stackarn. Jag skulle ändå ringa vet för jag skulle ändå boka tid för en andra vaccination på dom, så jag frågade vet vad hon tyckte och hon tyckte jag skulle boka tid och ta in henne till dom för en helrakning :eek:

Känns lite taskigt såhär i vintertider att göra det. men då sa vet att dom har ju ändå kattlucka så hon kan ju komma in i värmen när hon vill om hon skulle frysa. Men tänk om hon ger sig iväg igen då? då kommer hon ju frysa ihjäl stackarn.

så.. ska jag ta in kisse för rakning, bomma kattluckan och leta fram lådan igen hoppas att dom går på den? men samtidigt känns det lite taskigt för dom är vara vid att gå ute nu och göra sina behov ute. dom är vana vid att komma och gå som dom vill.

Hur hade ni gjort? :confused:
 
Sv: hemkommen efter rymmning

Om katten har så hårda tovor av pälsen att hon har ont så ska du givetvis få bort dem. Om du sedan helrakar eller kan klippa bort dem har ju mindre betydelse. Det är mer synd om katten om den har ont än om den inte får gå ut.
Jag hade bommat kattluckan i vilket fall ett tag så att hon inte försvinner igen.
 
Sv: hemkommen efter rymmning

Jag hade nog rakat bort det som behövs och låtit henne vara innekatt ett tag och släppt ut de(n) andra katten/katterna genom ytterdörrn när de vill ut, kanske kan du sätta en liten spärr i luckan som gör att den bara går innåt?

När våran lilla försvann satt hon inlåst på övervåningen till grannens vagnslider i över ett dygn, ingen verkar ha hört henne förrän jag gick förbi och lite på chans ropade hennes namn och hon svarade. Din katt kanske inte heller var borta så länge frivilligt?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 552
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp