Helt ofattbart.

Gabbi

Trådstartare
Har tillbringat en del av min eftermiddag framför TV:n då jag är sjuk.
Har sett på Rescue 911 och är helt förskräckt över vad som kan hända och att det i många fall är unga barn som reder upp situationen. Fall 1, två barn i treårsåldern får tag på storasysters dosa med medicin. De ser ut som godis, och är starka. Mamman kommer springande och säger skräckslaget "Ni har väl inte ätit dem??"
Barnen svarar givetvis nej eftersom mamman ser arg och rädd ut. Lillflickan tillägger sen "För dom var äckliga." Mamman konstaterar att flickans pupiller är enorma, tittar henne i munnen men ser inga tabletter.

Varningstecken 1, hur visste hon att dom var äckliga om hon inte ätit några?
Varningstecken 2, pupillerna.

Mamman går till jobbet, jobbar natt, och lämnar småbarnen hemma med storasyster. En sexårig bror till flickan vaknar vid fyratiden på natten, ca 8 timmar efter att hon ätit tabletterna, av att hon håller på att dö.
Efter intensivvård, och förflyttning till ett mer avancerat sjukhus överlever flickan trots att läkarna var skeptiska.

Jag står så här :eek: inför mammans val att inte åka till sjukhus med BÅDA småbarnen direkt, utan istället lämna dem med barnvakt under natten.

Fall 2, Mamma och en 8 åring står och diskar, och då går en tjej i fyraårsåldern och "badar" sin ca 2årige bror i badkaret. Klarar iunte av att reglera temperaturen, vattet blir skållhett och allt skinn ramlar av lillkillen. 8 åringen är den som hinner fram först och hivar ur ungen, läkarna sa att det handlade om sekunder innan han skulle dött. Han får brännskador på 75% av kroppen och låg 4 månader på sjukhus. Hur ska hans syster må i framtiden, undrar jag? Han är offret, hans äldsta syster hjälten, vad blir systern som badade?
 
Sv: Helt ofattbart.

Man upphör aldrig att förvånas över den nonchalans som vissa föräldrar kan visa upp,skrämmande tyvärr!
 
Sv: Helt ofattbart.

Såg åxå lite av det. hann bara med det sista med den lilla pojken. Fruktansvärt=(
 
Sv: Helt ofattbart.

Jag låg och sov, men min man tittade. Han storgrät när den lille pojken fick brännskador. Jag mådde dåligt bara av att höra honom berätta.:(
 
Sv: Helt ofattbart.

Eeeh.. och hur kan man ha så hett vatten i ledningarna att det blir dödliga skador? :crazy:
 
Sv: Helt ofattbart.

Ja, i rekonstruktionen nämnde de att det var en dum grej. Bränd blev han iallafall.
 
Sv: Helt ofattbart.

Jag tänkte också på systern som badade sin lillebror, hon måste mått fruktansvärt dåligt? De tog inte ens upp henne i programmet. Inte för att det har någon betydelse men man vill ju gärna veta hur hon klarade sig sen och få bekräftat liksom att de tog hand om henne också.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp