Helt absurd natt

virrpanna

Trådstartare
När jag vaknade imorse fick jag en extrem chock. På köksbänken låg det fullt med mjöl och ugnsplåtar och hela köket var fullt av deg överallt, alla handtag, kylskåp och skåp och hela bänken hade det fastnat deg i som jag fick kämpa för att få bort. Jag vet att det mängden deg ger 16 stycken gifflar och på något jäkla vis har jag satt i mig 16 gifflar mitt i natten utan att jag har ett endaste minne av det. Och att jag stått där mitt i natten och bakat, det tar lite mer än en timme att bak så hur kan jag inte minnas?

Det konstiga är att jag gick upp mitt i natten och bakade och åt men jag hade somnat ifrån både middagen och ett litet kvällsmellis.

Det här är jätte läskigt, vad händer om det här konstiga kommer tillbaka? Kanske något farligt? Att pyssla med en ugn på 200 grader är ju inte heller optimalt, men jag hade åtminstone stängt av ugnen.

Jag har också tappat bort en sko! Hur tusan kan en sko försvinna? Jag har ju kvar den andra men har jag lämnat en sko ute eller slängt eller gjort något med den?
 
Senast ändrad:
Jag tar den typ 2-3 ggr/mån och hittade en morgon grejer i badrummet som inte borde ligga där. Extremt obehagligt. Jag är väldigt noga med att inte ta den förrän jag ligger i sängen.
Den är läskig. Har sett och hört så många som blivit som zombies av den. Har aldrig tagit den själv, skulle inte våga. Den är i andra länder såld under namnet ambien och det finns så mycket skrämmande historier om den, typ liknande det TS berättar. Har en vän som tog ambien och 'vaknade' när han blev utdragen ur sin bil av poliser, då hade han kört på en parkerad bil, fullt påklädd för jobb i kostym och slips - han hade ingen aning om att han klivit upp ur sängen ens.
 
När jag såg trådrubriken tänkte jag att aha, en till som haft en vansinnes-åska hela natten! :DHär har det varit disco-ljus hela natten och strömavbrott i stan och inte ens mobiler fungerade. Blixtarna och åskbraken höll på i timme efter timme. Absurd natt! Men TS natt verkar ha varit ännu mer absurd!
 
Jag tar massor mediciner för att jag har sömnproblem och problem med ångest. Jag har också efter lite tanketid kommit fram till att det måste bero på några av medicinerna. Har inte Stilnoct längre utan bytte till Imovane för flera år sedan för att Stilnoct inte samarbetade med min kropp, fick inte mycket mer sömn med den än utan.

Nu har jag ju fixat allt här i köket men skon är helt borta, var en present från mina föräldrar, jätte fina och jätte sköna som inte finns här där vi bor och det känns lite knepigt att förklara att jag tappat bort en sko men har kvar den andra.
 
En vän till mig tar insomningstabletter i perioder och det är inte ovanligt att hon vaknar med en halv macka i sängen och en kopp kaffe på sängbordet, grannarna har klagat på att hon kör dammsugare mitt i natten och lite annat.
 
Jag tar massor mediciner för att jag har sömnproblem och problem med ångest. Jag har också efter lite tanketid kommit fram till att det måste bero på några av medicinerna. Har inte Stilnoct längre utan bytte till Imovane för flera år sedan för att Stilnoct inte samarbetade med min kropp, fick inte mycket mer sömn med den än utan.

Nu har jag ju fixat allt här i köket men skon är helt borta, var en present från mina föräldrar, jätte fina och jätte sköna som inte finns här där vi bor och det känns lite knepigt att förklara att jag tappat bort en sko men har kvar den andra.
Imovane om man inte somnar när man ska kan orsaka sådana konstiga beteenden utan att man vet om det.
 
Kan du sätta lås på grejerna?
Nej det finns inget sånt i min lägenhet, jag har däremot en plan nu att inte köpa hem något jag kan få ryck att äta. Det finns här hemma men jag ska inte röra det och inte köpa nytt och om jag absolut vill ha något köper jag för en dag i taget. Men det hindrar inte allt, det finns alltid något att äta. Jag vaknade av att hunden mådde dåligt och när jag gick för att ta ut honom ramlade jag mellan väggarna i hallen och kunde knappt stå eller gå, klarade det bara på ren envisa och kärlek till hunden.
 
En vän till mig tar insomningstabletter i perioder och det är inte ovanligt att hon vaknar med en halv macka i sängen och en kopp kaffe på sängbordet, grannarna har klagat på att hon kör dammsugare mitt i natten och lite annat.
Samma här, jag kan vakna med en skål yoghurt i knät, antingen är allt kvar i skålen eller så är hela jag täckt i yoghurt.
 
Imovane om man inte somnar när man ska kan orsaka sådana konstiga beteenden utan att man vet om det.
Jo men jag hade inte hunnit ta den igår innan jag somnade, hade mega ångest på dagen/eftermiddagen så jag tog några extra tabletter, en liten mix av allt möjligt. Det brukar inte bli så här illa, min kropp har (bekräftat av flera läkare) en extremt snabb förbränning av mediciner så jag får höga doser och ibland reagerar jag inte ens på den dosen jag tog igår.

Eftersom jag har så mycket ångest la läkaren till Alimemazin tabletter på eftermiddagen för att det flytande theralenet är en av kvällsmedicinerna. Av tabletterna har jag märkt att jag blir lugnare och får mindre ångest men också att jag tappar mer kontroll, så det är pest eller kolera, självmordstankar eller att göra läskiga saker i sömnen..
 
Imovane om man inte somnar när man ska kan orsaka sådana konstiga beteenden utan att man vet om det.
Ja den ska man ta precis när man lägger sig i sängen, kan ha svår att sova ibland ändå men den gör stor nytta. Men man måste som du skriver vara noga med när man tar den.
 
Är det fler här som gjort liknande saker? Jag har till exempel gått ut i hallen när jag bodde hos mina föräldrar (innan alla mediciner kom in i livet) och stått och pratat med min bror mitt i natten. Problemet var bara det att min bror inte hade lämnat rummet på hela natten när jag på morgon gick för att skälla ut honom för att han var så otrevlig som inte svarat när jag pratade med honom, logiken sa att det måste vara pappa jag pratat med för det finns inga andra män i familjen men det var inte han heller. Urskumt.

Har haft sömnparalyser en del också men då brukar jag mest låsa mig och inte kunna röra mig ur sängen och se och höra saker och man tror ju att man är helt vaken, sömnparalys är jätte läskigt att få. Någon mer som fått det? Det har varit okända män som tagit sig in för att döda mig och det enda jag kunde göra var att ligga helt fastlåst och mina tankar gick bara till hunden, att jag hoppades att mördaren inte skulle döda honom också, hellre jag än han kommer jag ihåg att jag tänkte.En annan gång var det hela min släkt som kom för att ta alla mina möbler, jag hörde bilen parkera, rasslandet av nyklar när dom låste upp, hur dom pratade och bar ut alla möbler.

Det som hjälpt mig dessa gånger är min hund. Han vaktar här hemma och när allt fått smälta lite har jag insett att om han inte skäller, morrar eller hoppar ner från sängen finns ingen där.

Fast en av dom konstigaste sakerna jag fick för mig handlade om flera veckor då jag var övertygad om att det bodde en familj i vattenkranen vid handfatet. Dom var så snälla och vinkade och log mot mig, men en dag var dom borta och då saknade jag dom. Just den här grejen tyckte mamma och pappa var jätte skum när jag sa att det bodde en familj i kranen men efteråt nu har dom sagt att dom tror att även det var en biverkan av en medicin.

Eller gått upp mitt i natten och gjort iordning mig och ätit frukost och gått till bussen för att upptäcka att klockan bara var två på natten...Också innan medicinerna.

Finns det någon mer som mig eller är jag komplett galen? Har inte schizofreni eller psykosdiagnos så det kan uteslutas men jag beter mig ju hur märkligt som helst.
 
Är det fler här som gjort liknande saker? Jag har till exempel gått ut i hallen när jag bodde hos mina föräldrar (innan alla mediciner kom in i livet) och stått och pratat med min bror mitt i natten. Problemet var bara det att min bror inte hade lämnat rummet på hela natten när jag på morgon gick för att skälla ut honom för att han var så otrevlig som inte svarat när jag pratade med honom, logiken sa att det måste vara pappa jag pratat med för det finns inga andra män i familjen men det var inte han heller. Urskumt.

Har haft sömnparalyser en del också men då brukar jag mest låsa mig och inte kunna röra mig ur sängen och se och höra saker och man tror ju att man är helt vaken, sömnparalys är jätte läskigt att få. Någon mer som fått det? Det har varit okända män som tagit sig in för att döda mig och det enda jag kunde göra var att ligga helt fastlåst och mina tankar gick bara till hunden, att jag hoppades att mördaren inte skulle döda honom också, hellre jag än han kommer jag ihåg att jag tänkte.En annan gång var det hela min släkt som kom för att ta alla mina möbler, jag hörde bilen parkera, rasslandet av nyklar när dom låste upp, hur dom pratade och bar ut alla möbler.

Det som hjälpt mig dessa gånger är min hund. Han vaktar här hemma och när allt fått smälta lite har jag insett att om han inte skäller, morrar eller hoppar ner från sängen finns ingen där.

Fast en av dom konstigaste sakerna jag fick för mig handlade om flera veckor då jag var övertygad om att det bodde en familj i vattenkranen vid handfatet. Dom var så snälla och vinkade och log mot mig, men en dag var dom borta och då saknade jag dom. Just den här grejen tyckte mamma och pappa var jätte skum när jag sa att det bodde en familj i kranen men efteråt nu har dom sagt att dom tror att även det var en biverkan av en medicin.

Eller gått upp mitt i natten och gjort iordning mig och ätit frukost och gått till bussen för att upptäcka att klockan bara var två på natten...Också innan medicinerna.

Finns det någon mer som mig eller är jag komplett galen? Har inte schizofreni eller psykosdiagnos så det kan uteslutas men jag beter mig ju hur märkligt som helst.
Fast du beskriver psykotiska episoder.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp