Helt absurd natt

Är det fler här som gjort liknande saker? Jag har till exempel gått ut i hallen när jag bodde hos mina föräldrar (innan alla mediciner kom in i livet) och stått och pratat med min bror mitt i natten. Problemet var bara det att min bror inte hade lämnat rummet på hela natten när jag på morgon gick för att skälla ut honom för att han var så otrevlig som inte svarat när jag pratade med honom, logiken sa att det måste vara pappa jag pratat med för det finns inga andra män i familjen men det var inte han heller. Urskumt.

Har haft sömnparalyser en del också men då brukar jag mest låsa mig och inte kunna röra mig ur sängen och se och höra saker och man tror ju att man är helt vaken, sömnparalys är jätte läskigt att få. Någon mer som fått det? Det har varit okända män som tagit sig in för att döda mig och det enda jag kunde göra var att ligga helt fastlåst och mina tankar gick bara till hunden, att jag hoppades att mördaren inte skulle döda honom också, hellre jag än han kommer jag ihåg att jag tänkte.En annan gång var det hela min släkt som kom för att ta alla mina möbler, jag hörde bilen parkera, rasslandet av nyklar när dom låste upp, hur dom pratade och bar ut alla möbler.

Det som hjälpt mig dessa gånger är min hund. Han vaktar här hemma och när allt fått smälta lite har jag insett att om han inte skäller, morrar eller hoppar ner från sängen finns ingen där.

Fast en av dom konstigaste sakerna jag fick för mig handlade om flera veckor då jag var övertygad om att det bodde en familj i vattenkranen vid handfatet. Dom var så snälla och vinkade och log mot mig, men en dag var dom borta och då saknade jag dom. Just den här grejen tyckte mamma och pappa var jätte skum när jag sa att det bodde en familj i kranen men efteråt nu har dom sagt att dom tror att även det var en biverkan av en medicin.

Eller gått upp mitt i natten och gjort iordning mig och ätit frukost och gått till bussen för att upptäcka att klockan bara var två på natten...Också innan medicinerna.

Finns det någon mer som mig eller är jag komplett galen? Har inte schizofreni eller psykosdiagnos så det kan uteslutas men jag beter mig ju hur märkligt som helst.
Har du berättat detta för din läkare?
Känns relevant för hen att veta om det tänker jag..

Jag har ätit mycket stilnoct i mitt liv. Har någon gång filmat mig själv när jag slåss mot inbillade troll i lägenheten. Läskigt att se den filmen sedan, såg inte ut som jag ens.
Även vaknat upp med ett kliniskt rent kök, fantastiskt, om det inte vore så att jag samma morgon vaknat upp med en massa skärsår på armarna.

Numera tar jag bara heminevrin för att sova, fungerar sämre, men slipper psykoser på nätterna.
 
Fast du beskriver psykotiska episoder.
Jo det låter ju så om jag läser rent objektivt men när jag tagit upp det med sjukvården viftar dom alltid bort allt, men en del läkare och mina föräldrar har sagt att en del saker jag tänker och säger inte är så som jag uppfattar dom och att ingen annan förstår hur jag kan se saker på ett helt annat sätt än alla andra eller att det jag säger låter hel fel. Jag äter antipsykotiska mediciner men det är för ångestdämpning och stämningsstabilisering.

Men borde inte en läkare ha reagerat om det hade varit något värre tror du? Kommer inte ihåg nu vem jag pratat med eller hur mycket jag sagt för jag får byta läkare hela tiden men jag vet att jag tagit upp det. En läkare, den jag hade i flera år och träffade regelbundet pratade jag mycket med, hon kände mig inifrån och ut, hon beskrev mina problem inom vissa områden som vanföreställningar.
 
Har du berättat detta för din läkare?
Känns relevant för hen att veta om det tänker jag..

Jag har ätit mycket stilnoct i mitt liv. Har någon gång filmat mig själv när jag slåss mot inbillade troll i lägenheten. Läskigt att se den filmen sedan, såg inte ut som jag ens.
Även vaknat upp med ett kliniskt rent kök, fantastiskt, om det inte vore så att jag samma morgon vaknat upp med en massa skärsår på armarna.

Numera tar jag bara heminevrin för att sova, fungerar sämre, men slipper psykoser på nätterna.
Oj, det där låter sjukt läskigt också... Att du både slagits mot någon som inte finns och att du skadat dig själv. På ett sätt lite skönt att läsa att det inte bara är jag. Men blir du inte tokig om du ligger vaken hela nätterna? Jag kan inte sova alls eller fungera dagstid utan mina mediciner vilket gör att jag är bunden till dom och inte bara kan sluta. Jag tycker att det är så jobbigt dom nätterna man inte kan sova utan bara ligger och vrider och vänder på sig men du kanske får någorlunda bra sömn i alla fall?
 
Oj, det där låter sjukt läskigt också... Att du både slagits mot någon som inte finns och att du skadat dig själv. På ett sätt lite skönt att läsa att det inte bara är jag. Men blir du inte tokig om du ligger vaken hela nätterna? Jag kan inte sova alls eller fungera dagstid utan mina mediciner vilket gör att jag är bunden till dom och inte bara kan sluta. Jag tycker att det är så jobbigt dom nätterna man inte kan sova utan bara ligger och vrider och vänder på sig men du kanske får någorlunda bra sömn i alla fall?
Heminevrin fungerar hyfsat, vaknar dock mycket med ångest på nätterna. Men efter tillräckligt många nätter med dålig sömn sover man någon bra.
Min läkare så att det är risk att få tidig demens om man tar stilnoct så mycket som jag gjorde. Så jag slutade.
 
Jo det låter ju så om jag läser rent objektivt men när jag tagit upp det med sjukvården viftar dom alltid bort allt, men en del läkare och mina föräldrar har sagt att en del saker jag tänker och säger inte är så som jag uppfattar dom och att ingen annan förstår hur jag kan se saker på ett helt annat sätt än alla andra eller att det jag säger låter hel fel. Jag äter antipsykotiska mediciner men det är för ångestdämpning och stämningsstabilisering.

Men borde inte en läkare ha reagerat om det hade varit något värre tror du? Kommer inte ihåg nu vem jag pratat med eller hur mycket jag sagt för jag får byta läkare hela tiden men jag vet att jag tagit upp det. En läkare, den jag hade i flera år och träffade regelbundet pratade jag mycket med, hon kände mig inifrån och ut, hon beskrev mina problem inom vissa områden som vanföreställningar.
Det känns inte alls som att du är riktigt stabil just nu, och jag tänker att du nog borde justera din medicinering eftersom du verkar vara psykotisk åtminstone tidvis.
 
Det känns inte alls som att du är riktigt stabil just nu, och jag tänker att du nog borde justera din medicinering eftersom du verkar vara psykotisk åtminstone tidvis.
Tanken att jag skulle ha psykotiska inslag hade inte slagit mig förrän ni svarade här i tråden. Jag får se hur det utvecklar sig, försöker få fatt i tankarna på vad som hände igår, har inga minnen från hela eftermiddagen och natten igår förutom när det var extremt mycket åska och blixtrar som slog ner nära här och all ström gick men jag kunde liksom inte fatta vad som hände. Sen gled jag in i dimman igen. Jag ska ge det en natt till, inte överdosera mediciner och hålla bra rutiner under dagen. Jag har agilitykurs i kväll om det inte åskar så det blir något att hänga upp dagen på.
 
Låter som en väninna till mig, hon gjorde sådana strapatser nattetid och gick på en liknande mix av mediciner som du nämner...

Har själv helt surrealistiska upplevelser av både Stilnoct och Imovane i de fall jag ej somnat eller vaknat kort efter insomnande. Men det är ju saker jag iaf minns, trots att det är helt galna grejer.
 
En slakting, i 35-ars aldern, spran naken och skrikande genom centrala delar av Los Angeles nar han fick en psychos av en medicinblandning. Han hade visst tankt hoppa fran en jarnvagsbro ... men kunde inte hitta igen var den var. 😲
Var forsiktig. Mediciner ar inte att leka med.
 
Nej det finns inget sånt i min lägenhet, jag har däremot en plan nu att inte köpa hem något jag kan få ryck att äta. Det finns här hemma men jag ska inte röra det och inte köpa nytt och om jag absolut vill ha något köper jag för en dag i taget. Men det hindrar inte allt, det finns alltid något att äta. Jag vaknade av att hunden mådde dåligt och när jag gick för att ta ut honom ramlade jag mellan väggarna i hallen och kunde knappt stå eller gå, klarade det bara på ren envisa och kärlek till hunden.

Om du har automatsäkringar kan du testa slå av dom. Jag har mina avslagna efter att ena katten fick igång spisen och "stekte" en plastpärm och fick igång brandvarnaren. Mina säkringar sitter i en klädkammare som är låsbar, kanske dina gör det också? Var man ska förvara nycklarna i så fall är ju en annan sak... 🤔
 
Jag hittade min sko! Jag hade av oklar anledning lagt den under sängen och knuffat in den en bra bit så det inte syntes om kan stod där men jag såg den när jag fixade med några sladdar. Varför den låg under sängen vet jag inte men jag är glad att jag hittade den
 
Om du har automatsäkringar kan du testa slå av dom. Jag har mina avslagna efter att ena katten fick igång spisen och "stekte" en plastpärm och fick igång brandvarnaren. Mina säkringar sitter i en klädkammare som är låsbar, kanske dina gör det också? Var man ska förvara nycklarna i så fall är ju en annan sak... 🤔
Oj, det har jag ingen aning om, det har liksom aldrig krånglat så jag har inte tagit mig för att ta reda på det. Vet inte ens hur sånt fungerar, är det att man bara trycker ner "knappen" som är säkringen och sen kan man fälla upp den igen?
 
En slakting, i 35-ars aldern, spran naken och skrikande genom centrala delar av Los Angeles nar han fick en psychos av en medicinblandning. Han hade visst tankt hoppa fran en jarnvagsbro ... men kunde inte hitta igen var den var. 😲
Var forsiktig. Mediciner ar inte att leka med.
I början av min resa i psykiatrin tryckte läkarna på mig medicin efter medicin och jag ville inte ha dom, sa nej och vägrade men sen på något vis hamnade jag där jag är nu med så sjukt mycket mediciner att alla läkare som ser min medicinlista utbrister "Men OJ, hur kan du ha så mycket mediciner? Det är ju alldeles för mycket!) Men sen händer inget, jag känner mig beroende av dom för att ta mig igenom dagen och vågar inte ta bort dom och läkarna bara konstaterar det och sen går vi vidare. Sist hos läkaren skulle vi prata nedtrappning av en medicin men det slutade med att jag gick hem med ännu en ny medicin...

Jag känner att jag inte kan hantera livet utan medicinerna men det är många biverkningar på just det här med minnet och att jag tappar bort flera timmar eller somnar eller inte kan prata eller svara på sms osv och då kan folk bli oroliga. Andra biverkningar har jag inte känt av.
 
Kan du inte visa texten ur dina inlägg med exempel konstigheterna som hänt för din läkare?
Tänker att det kanske är svårare att få fram beskrivning muntligt vid besök än att ha det nedskrivet?
Jag är rädd för att visa det, skäms så mycket. Jag ska till psykiatrin idag och träffa min terapeut och ska försöka ta mod till mod till mig att berätta, jag litar på henne så är det någon jag ska klara att berätta för är det hon. Men jag har en sådan skam, det är liksom så otroligt långt ifrån mig, jag är ju känd för min kontroll och att följa rutiner och att då säga att jag tappat den helt och dessutom ätit så mycket känns som ett misslyckande.
 
En slakting, i 35-ars aldern, spran naken och skrikande genom centrala delar av Los Angeles nar han fick en psychos av en medicinblandning. Han hade visst tankt hoppa fran en jarnvagsbro ... men kunde inte hitta igen var den var. 😲
Var forsiktig. Mediciner ar inte att leka med.
Hjälp, tänk om jag skulle göra något sådant. Det känns långt bort men om jag gör sånt jag gör nu kanske det skulle kunna höjda mig också även om det verkar omöjligt.
 
Oj, det har jag ingen aning om, det har liksom aldrig krånglat så jag har inte tagit mig för att ta reda på det. Vet inte ens hur sånt fungerar, är det att man bara trycker ner "knappen" som är säkringen och sen kan man fälla upp den igen?

Min har 3 säkringar som jag trycker ner varje gång jag har använt spisen klart. Och trycker upp om jag ska använda.
 
När jag tog sömnmedicin brukade jag vakna i fel rum och inte veta hur jag kom dit. Efter att vaknat täckt i blod efter en självskada där jag skurit av en ven och slutade på akuten med många stygn eftersom jag inte fick stopp på blodet ens efter att jag vaknat slutade jag med sömnmedicin. Jag hade då ändå den snällaste. Jag minns noll av händelsen eller att jag ens varit vaken. Men jag hade varit uppe och gått, hämtat ett rakblad på nedervåningen, gått upp till övervåningen osv.

Jag har haft sömnparalys. Men det du beskriver är lite mer än mitt. Jag slapp hallucinationer. När jag hade det så var det "bara" att jag var vaken men kroppen "förlamad". Rejält skrämmande så jag kan tänka mig hur hemskt det måste vara om man får tillhörande hallucinationer. Att man tror någon är I rummet under sömnparalys är vanligt och inte psykotisk i sig. Men likt andra tycker jag det är bra om du tar upp allt du skrivit med läkaren.

Hoppas du snart mår bättre och slipper uppleva det igen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp