helosan+blåspray=mirakelmedel?

L

Love_energy

Hörde att om man blandar helosan och blåspray i en burk (så det blir en redig gegga)
så ska det vara bättre än att först ta helosan och sen spraya på blåsprayen på såret?

Sv: helosan+blåspray=mirakelmedel?

Varför spraya på blåspray om man redan kletat på helosan? Kan ju inte göra stor skillnad. Skulle satsat på endast blåspray.

för flugorna....

men frågan var inte ställd så...

Helosan är återfuktande och blåspray är uttorkande, så jag kan inte tänka mig att det skulle bli nån bra blandning. Bättre att först stoppa blåspray och sedan när såret läkt och det börjar bli skorpor stoppa på helosan.

okay så då var den nog ingen bra huskur då:crazy:

Håller med övriga, det låter som en märklig kombination att använda blåspray och Helosan samtidigt.

Så varför då blanda ihop dem?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
448
Senast: MiniLi
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 056
Senast: Cactus
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 581
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 096
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar