Sv: Helfoder

På grund av dåligt hö i år testar vi just nu Krafft Nya Groov, kostade 176,- för en säck (30 kg) senast. 125 g smb rp och 10 MJ per kilo. Dessutom Kraffts Lucern hackad strå (125,- för 25 kg, 105 g smb rp och 8,5 MJ).

För gammeln förra året använde vi Krafft Protein och Breed (som väl nu heter Plus Grön). Krafft är lätt att få tag i och fungerar bra om man väljer sort efter grovfoder tycker jag.
 
Sv: Helfoder

Dodson & Horrell Pasture mix. Havrefritt. Tänker dock börja blanda det med lite lite havre. Väntar bara på höanalys först så man inte gör nåt dumt.
 
Sv: Re: Helfoder

knyttet skrev:
Ingen som har Mustangfoder eller Eggersman?

Jag började använda Mustang för ca 1 månad sedan, priset på fodret varierar nog från återf till återf. Den jag köper av har följande priser inkl. moms:
Orginal 100,-/25kg
Protein+ 125,-/kg

Men nu ska jag ev byta till Kraftprodukterna då Granngården vill sälja till liknande pris, ASVT rabatt på 10% och sen ska dom gå ner ytterligare några %, så vi får se men jag är hitintills nöjd med Mustang men Kraft är ju mer beprövat så vi får se hur det blir.
 
Sv: Helfoder

Ger Hippo Alfa som "kraftfoder" till alla våra hästar (islands). Betydligt smakligare än rena lusernpellets och rejält med protein.
Använder också lite Hippo Basic blandat med Alfan till de vuxna ridhästarna.

Är mycket förtjust i D&H PastureMix, och gav det tidigare, men det är i dyraste laget när man har 7 hästar. Hästarna fullkomligt älskade det. Vi hade tidigare en pålle som såg spöken på ljusa dán om han fick ett foder med havre i. Till honom var PastureMixen helt perfekt, han blev en helt annan häst att rida.
 
Sv: Helfoder

Dodson & Horrell Pasture mix
Dodson & Horrell Fiber P
Fibergi Super G

Analyserat hö.

Mvh Huntress :)
 
Sv: Helfoder

Har tidigare blandat själv m havre, kross, betfor, Enzion,mineraler, vitlök, soja osv osv...Tröttnat på det och den nya häster får havre, Krafft Pluss, betfor och vitlök.
 
Sv: Helfoder

knyttet skrev:
Ni som ger helfoder till era hästar, vilket foder ger ni?

Jag har alltid blandat foder själv, men nu är jag trött på att köpa hem alla sorter och funderar istället på att börja ge något helfoder, som fungerar som komplett foderstat tillsammans med hö.

Vad ger ni för sort, pris och storlek (vikt) på säckar?
Fungerar det bra/dåligt till just er häst?

Jag använder "gains" foder till alla mina hästar. Gå in här o läs mer: Casey Foder
 
Sv: Helfoder

Har en 2 årig kallblodstravare, ger honom Breeders choise + Ren bark som kurant-bioactive foder säljer. Tycker att det fungerar
bra. Han får nästan 2kg om dagen av fullfodret och 1/2 kilo bark
varje dag. Körs 4-5 dagar i veckan.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
499
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
521
Senast: Kristall10
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 522
Senast: Habina
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 182
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp