Helena litar inte på Madick

Sv: Helena litar inte på Madick

Konstigt skrivet. Blomman bättre än Madde? In my...

Dock skulle det vara mkt intressant att se Malin på Madde istället:devil::angel:
 
Sv: Helena litar inte på Madick

Och varför det?
Det är Helena som har tagit fram och gjort Madick till den hon är!
Kan ej förstå varför Malin skulle få skörda framgångarna nu!!!!!!!
Malin är väl den ryttare som har bäst sponsring till att kunna köpa in hästar!
 
Sv: Helena litar inte på Madick

De kanske är så att helena gjort vad hon kan med Madick, nu får någon annan fortsätta utvecklingen...
 
Sv: Helena litar inte på Madick

Måste det vara en svensk som rider Madde?
Håller nog med om att HL har gjoft sitt med hästen, tanken med Malin i sadeln låter helt ok! Har sen HL slutat lita på Madde är det ju bara att släppa o gå vidare innan skadan mellan häst och ryttare blir för stor! Litar inte ryttaren på häste litar inte hästen på ryttaren!
 
Sv: Helena litar inte på Madick

Måste det vara en svensk som rider Madde?
Håller nog med om att HL har gjoft sitt med hästen, tanken med Malin i sadeln låter helt ok! Har sen HL slutat lita på Madde är det ju bara att släppa o gå vidare innan skadan mellan häst och ryttare blir för stor! Litar inte ryttaren på häste litar inte hästen på ryttaren!

Men som jag tolkar artikeln så litar hon på hästen i det avseendet som jag tror du syftar på, men hon litar inte på att hästen är den bästa i hennes stall... Tror inte på Malin/Madde-kombinationen, däremot eventuellt Lickhammer/Madde...
 
Sv: Helena litar inte på Madick

Kanske Lickhammar, kanske Meridith M-B! Madde verkar ju ha fysiken att hålla i dessa klasser, kapaciteten har hon definitivt! Tror i alla fall att kombinationen HL och Madde är körd! Går man ut i media om att man inte litar på hästen verkar det vara på sluttampen! Har man inget förtroende i ekipaget vad finns det då kvar?? Som nå'n skrev tidigare hade det varit en "vem som helst" hade det blivit ett himla liv om man skyllt på hästen, då hade det varit hem o träna ihop det. Hör vi någonsin nå't sånt här om John Whitiecker som trots allt ridit sagohästen Milton! Jag har då aldrig hört/läst att han har skyllt på någon häst! Ursäkta nu vart jag djup,men jag blir så ledsen av att läsa allt negativt om, i det här fallet Madde, att det är hästarnas fel. Dom gör oftast det vi säger åt dem att göra, om då vi inte kan hur ska då dom kunna?? Oftast så är det vi människor som krånglar till det för hästen!:bow::bow::bow:
 
Sv: Helena litar inte på Madick

Tror ändå inte att det var det sättet "inte litar på" som HL menade... Tror snarare att det var hästens form f.t hon syftade på och att hon i dagsläget kanske inte är den bästa av HL´s hästar (med tanke på formen)
 
Sv: Helena litar inte på Madick

Nu är det ju så att Malin har ridit Madick och det gick inte alls... Jag är deffinitivt inget fan av Helena men all heder till henne för att hon kommit dit hon gjort med Madick. Det är ju bara så att det finns toppar och dalar, och tyvärr kom hennes dal nu. Lite tråkigt med tanke på vad som väntar, men det är bara att tacka och ta emot att hon säger som det är. Det är ju många som åker bara för att de får. Det bästa hade varit att bara skicka Roffe, han är den enda som har en liten chans där. De andra kan gott stanna hemma och träna och slipper göra bort sig i Hong Kong.:o
 
Sv: Helena litar inte på Madick

gud folk håller på som om vi vet hur hästen är, vi har ingen aning. Alla kommer till ett bakslag förr eller senare, man behöver bara bearbeta det och jag tror helena fixar det! snälla, folk överdriver som om vi vore proffs! jag är säker på att helena rider så mycket bättre än vad dom flesta gör här som yttrar sig om hur det går för andra hela tiden, man bör kolla på sig själv lite oftare än att kommentera andras ridning&brister..!
 
Sv: Helena litar inte på Madick

De andra kan gott stanna hemma och träna och slipper göra bort sig i Hong Kong.:o

Känns lite som samma resonemang som många drog upp när Peder och Magic Bengtsson skickades till OS, "de skulle bara göra bort sig" och "andra har mkt bättre chanser"... Då tystades de kritiska stämmorna iom placeringen, men även om det inte skulle bli några topplaceringar för dem som åker dit så får de iaf mer rutin av det största mästerskapen man kan starta i, något som är nog så värdefullt
 
Sv: Helena litar inte på Madick

Malin har ALDRIG ridit Madick!:confused:!:confused:! Innan HL började rida henne så red Helena Feuk-Lunddahl henne. Var har du fått det ifrån?? Madick hade tydligen gott kanon på GP:n i helgen, hoppas hennes infektion har gett sig nu och att vi får se mer av Madde! Men till OS får vi INTE se henne!:bump:
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Hästnyheter Rolf-Göran Bengtsson visar strålande form inför OS-hoppningarna.Han leder Global Champions Tour efter segern i Valkenswaard.Casall...
Svar
0
· Visningar
255
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är på Internationella hopptävlingarna i Varberg som Peder Fredricson och hästen All In gör sina sista förberedelser inför OS i Rio...
Svar
0
· Visningar
417
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Rolf-Göran Bengtsson forcerade hem segern i Falsterbo grand prix. Tillsammans med sin tredjehäst Clarimo besegrade landslagsstjärnan en...
Svar
0
· Visningar
518
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige ligger femma inför lagfinalen i dressyr – med viss chans på bronset. Det krävs dock att samtliga svenska ryttare höjer sig ett...
Svar
0
· Visningar
310
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp