Hej, vi heter Smulan & Skorpan..

A

alfur

Igår fick matte ett par nya ridstövlar. Hon blev jätteglad, men vi tyckte kartongen var mycket roligare.

Matte har jättemycket att göra i skolan och har varit hemma och pluggat hela dagen. Vi hjälper gärna till!

Jag tog en paus för att kolla på snön som dalade utanför fönstret:

Såhär trötta blir man efter ivrigt studerande och undersökande av nya, spännande lådor.

Sv: Hej, vi heter Smulan & Skorpan..

Underbart söta, vill oxå ha katt tog bort min i höstas har tingat en ny till sommaren av en kompis, saknar det så mycket att ha katt dom e ju så goa.

Ja, visst är de bara för fina:love: .
Jag köpte dem en vecka innan jul. De bodde i en snuskig källare i sällskap av en hel flock katter så åldern är lite svår att fastställa. Enligt veterinären är de jämngamla och ca 4 månader, om man tittar på tänderna. Hade aldrik kunnat tro att Smulan var lika gammal, Skorpan var säkert 3 ggr så stor när vi hämtade dem. De har kostat massor i veterinärvård men jag är så kär i dem!

Vad tråkigt:cry: . Bävar för dagen man måste ta det beslutet. Smulan är inte helt frisk heller, och säkert ganska inavlad, men vi kämpar på med mediciner och specialmat. Du får hålla ut till sommaren!

Stackare att behöva bo så, men de hade ju turen att komma till ett mer kärleksfullt hem.:)

Haha, ja nu får de allt de pekar på med sina små tassar:angel:

Jag hoppas de mår bra! Just nu har Skorpan stängt in sig i lådan och Smulan tittar intresserat på...fascinerande vad mycket oväsen man kan föra med en kartong:p

:bow: Vad bra att du kunde ta hand om dem!
Verkligen jättesöta kissar, men din avatar är lite läskig. ;)

Jag vet! Tänk att lilla Smulpajen kan se sådär farlig ut. Men hon slickar sig bara runt munnen...:D

oj såg nu att du skrivit åldern redan...

jätte bra att du kunde ta hand om dem! :bow:

Åh vad söta katter :love:

Vad snäll du är som kan ta hand om dem!!!

Jag kan inte tänka mig att inte ta hand om dem... de är bara så underbara:love: . Önskar bara att de fått en bättre start i livet, för det är de verkligen värda!

Tihi, jag vet! Jag har varit i stallet och ridit, och Smulan satt vid dörren och väntade när jag kom hem:love: . Nu ligger hon här och surfar med mig.

Det är verkligen ingen uppoffring, bara aningens dyrare än vad jag hade trott. Trodde det skulle vara billigare med katt än häst...:angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka