Hej Sudd: Hur gick det med sadeln??

L

Little_Cowgirl

Är nyfiken på hur det gått med sadeln du provade o hur det gått med gipsavgjutningar o grejer?? :)

Sv: Hej Sudd: Hur gick det med sadeln??

Hej,

Jo det går väl hyffsat. Jag gjorde ingen gipsavgjutning, kändes lite sådär att kladda med det.
Däremot så gjorde jag totalt 7 mallar över ryggen på hästen, från bogladen och sen där jag tror ungefär att en sadel ska sluta. sen la ja en ståltråd vågrätt på hästen så man ser precis konturerna på hans höga manken och så. Sen knäppte jag en hel del nya kort både från sidan och uppifrån liksom så man ser hur han ser ut över ryggen. Alltihopa har jag skickat ner nu till hon som hjälper mig med sadel och hon tror nu att hon hittat en som ska kunna passa. En Crates Ladies Reiningsadel.. Jag får hem den i slutet av veckan. Ska bli mycket intressant att se om den passar. Jag ska träna på söndag igen och då får man ju rida i den ordentligt. Håll tummarna nu.!!

Ja den är ju lite skålad i bommen har jag för mej. O brukar vara jättesköna att rida i!!
Hoppas den kommer passa, håller såklart tummarna. :)

Suck...vad det här var jobbigt..Vad "vi" tror nu är att Crates sadeln är för liten. Det bästa vore en sån Premier sadel som jag provade från början med AR bom fast en storlek mindre..men tyvärr så finns dom bara i 7", jag skulle behöva en 6 3/4 istället..
Undrar just om man kan specialbeställa en..?? så dom gör en 6 3/4 istället för 7".. det skulle ju vara super.!
Eller om dom görs i USA och inte säljs till Sverige, har du någon aning Little_Cowgirl...?? Hade man pengar skulle man be någon ta mått på hästen och göra en sadel efter det..

Behöver du en 6 3/4 bred sadel finns det många av. Kanske Continental Montana Bryant från www.bonanzawestern.com skulle kunna passa då? Den är 6 3/4" med full quarter bom.

Annars kan du ju prova ut en naken bom från dom på www.whc.nu då ser man hur själva bommen kommer ligga på hästens rygg. Kommer nog själv ta hjälp av dom om inte en sadel jag ska prova här passar ;)

Jag är ju himla svag för Premiersadlar...bara älskar dom. !
Så jag har kollat nu med han som importerar sadlar och det gick att göra en Premier Sadel med AR bom och 6 3/4....super. Tur var så hade han en beställning inne därborta så han skulle byta ut en 7" mot en 6 3/4...helt perfekt.! Hoppas nu att alla bekymmer ska vara lösta. :banana: :rofl:

Låter toppen!! Håller alla tummar att det blir bra med den! :)

Åh vad bra :) hoppas verkligen den sadeln passar sen! Vet du om tillverkaren har någon hemsida?

Vet faktiskt inte om dom har någon hemsida, jag vet inte ens vilka det är som gör dom.. Bara att det är några i USA mer vet jag inte..tyvärr..!

Liknande trådar

Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
485
Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
1 110
Senast: Sirap
·
Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 766
Senast: sorbifolia
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
777
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17