R

rattalskare

hej jag undrar om min (feta) syster kan rida en isis eller är hon för fet finns det någon häst hon kan rida?
hon väger 115 kg och det menar jag :confused:

Om du hyr lyftkran så att hon kommer upp utan att tippa hästen så borde det gå bra :D

Självklart kan hon rida en sväng på en stadig, välmusklad/tränad Islänning :)

så det skadar inte hästen?

asså hon vill ju börja på ridskola och så så hon vill veta om hon kan rida en sådan dära issis hon är 170cm

Så det går bra? :idea:

Hör med ridskolan
Om dom har flera stora, grova och välmusklade islandshästar kanske dom kan ta emot henne, om dom däremot mest har små och ganska lätta i typen kanske hon är för tung

asså jag tycker det är pinsamt att fråga påm ridskolan

Och varför det?!
Det är ju inte som så att det inte syns, när man väl kommer dit. För deras del så är det omtanke om hästarna, och att du frågar är ju att visa hänsyn?!

okej okej jagf förstår men jag vill ju inet få ett nej det skulle krossa min syster

Tycker du det är så pinsamt kan du väl ringa och fråga.

Jag tycker inte att det är pinsamt alls, utan visar att ni har omtanke om hästarna. Om ni inte frågar, får ju din syster aldrig veta....

Av våra egna hästar har vi två som gott och väl skulle kunna ta den tyngden regelbundet några gånger i veckan. Den ena dock med ryttare som är följsam/ridkunndig. Så helt omöjligt är det nog inte att en del ridskolor/turridningsföretag också har hästar av den kalibern.

Titta under Lobelias alldeles utmärkta inledning till Islandshästforum, sedan kan du låta förnuftet avgöra.

Liknande trådar

Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
199
Senast: Sryoqwe
·
Utrustning Hej! Har en häst som vill ridas på hackamore eller kombinationsbett. Finns det bra träns för detta? Vanliga träns tycker jag åker fram...
Svar
10
· Visningar
403
Senast: Sirap
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 557
Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
1 995
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar