Hej, här är jag! Ny på forumet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

prinsus_

Trådstartare
Prinsus_ kallar jag mig på buke, heter eg. Susanne och är 33år. Jag har varit med sedan stallets dagar men fick regga om mig en gång. Hänger mest på Senior men även på hästhantering, körning, foder, trav och western, hund och katt - ja varhelst ämnena intresserar mig för tillfället.

Anledningen till att jag hittar hit är att jag igår gjorde ett positiv graviditetstest, jag gjorde om det i morse och var lika gravid idag :D. Min kille och jag bestämde i november att vi skulle fundera fram tills årsskiftet och sen ta ut Levonova-spiralen om vi fortfarande tyckte att det var dags för barn. Den 2 januari tog jag ut spiralen, fick mens den 5/1 och ägglossning den 21/1 - alltså blev jag gravid 19 dagar efter att jag tog ut spiralen och är nu i v4 +3. Jag har aldrig varit gravid förut. Jag är ju ändå snart 34år så vi hade räknat med att det skulle ta nåt år innan jag blev gravid...:o Det är så jäkla roligt, fantastiskt och omtumlande nu "Vad var det som hände egentligen" är något vi frågar oss ideligen.

Måste be om ursäkt lite till er som har svårt att bli gravida - jag vet... jag borde nästan skämmas :o. Får hoppas att det sitter kvar tiden ut bara...

Så: ro hit med tips på sighter, böcker och annat! :bump:
 
Sv: Hej, här är jag! Ny på forumet.

Grattis! Nu är jag inte så uppdaterad på bokfronten, men jag läste "Att vänta barn" och "Kejsarsnittsboken".
 
Sv: Hej, här är jag! Ny på forumet.

Ohhhh, välkommen in i föräldravärlden.
Här så har vi kul vill jag lova.
 
Sv: Hej, här är jag! Ny på forumet.

Stort grattis och välkommen hit!! :bump: :)

Du har en underbar tid framför dig! :D
 
Sv: Hej, här är jag! Ny på forumet.

Åh vännen vad roligt!!! Hm jag har en bunt bra och roliga böcker... Jag ska kolla upp exakt vad de heter!!
Men ett stort grattis så länge!! Och så fick vi årets raderad/memorerad bebis ialla fall... :angel: :love:
 
Sv: Hej, här är jag! Ny på forumet.

Ooiiiii!!! Vad kul!!! :bump:


Grattis!!! :banana:

Rekommenderar varmt Lennart Nilssons Ett barn blir till och Anna Wahlgrens Barnaboken!

Förväntar mig oxå att du kommer in på Memorerad på Senior och presenterar nyheten! :)
 
Sv: Hej, här är jag! Ny på forumet.

Grattis :bump:

Men jag var snabbare än du, var gravid endast 11 dgr efter jag tagit ut hormonspiralen ;)
 
Sv: Hej, här är jag! Ny på forumet.

Freydis skrev:
Ooiiiii!!! Vad kul!!! :bump:


Grattis!!! :banana:

Rekommenderar varmt Lennart Nilssons Ett barn blir till och Anna Wahlgrens Barnaboken!

Förväntar mig oxå att du kommer in på Memorerad på Senior och presenterar nyheten! :)

Wow! Memorerad alltså! Är det där ni håller till nu för tiden. Ett barn blir till har jag fått på DVD av en kollega. Det sjuka är att jag och min sambo tittade på den samma kväll som vårt barn blev till!! :rofl:
Barnaboken ska jag köpa. Jag har beställt "Mammapraktika", "På Smällen" och lite annat. Att vänta och föda barn har jag redan och så har jag köpt två gravidtidningar. Hurra!
 
Sv: Hej, här är jag! Ny på forumet.

Basilika skrev:
Grattis :bump:

Men jag var snabbare än du, var gravid endast 11 dgr efter jag tagit ut hormonspiralen ;)

Shit! Jag trodde att jag var snabb :eek: Levonova verkar vara värsta fertilitetsstimuleringen. Hur långt är du gången?
 
Sv: Hej, här är jag! Ny på forumet.

Hehe, fem år och 11 månader ung. :D Min lillprins fyller sex i november ;)
 
Sv: Hej, här är jag! Ny på forumet.

grattis och välkommen hit:bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp