Hej alla bukespelare!

Rhodugune

Trådstartare
Det här lite spinoff på ljud och bild tråden när det gäller tjejer och spel! men killar får naturligtvis också svara. :)

Vad spelas det för spel?
Hur länge har ni spelat?
Varför tycker ni om det?
Hur gamla är ni?

Anledningen att jag undrar är att jag själv är tjej och numera 31 år, har spelat konsolspel sen nintendo var nytt och min första Pc började jag spela på för 12 år sen. :banana:

Jag spelar mest på min PC, men lånar även på en kompis Wii och en annans PS2.

Jag spelar mest rpg's men även en del strategispel, och Wii:n är en konsol för sig så där blir de även lite bowling och Mariocart. :love:
Jag gillar inte spel online, enda sen jag spelade Diablo II och upptäckte hur jobbigt roffiga och otåliga folk blir på internet har jag valt bort det.

Spel jag gillar:
Final Fantasy-serien överlag, men särskilt 6:an, 7:an(som jag för övrigt glatt erkänner att jag kört igenom över 10 gånger! :love:) 8:an och 9:an.
Baldur's Gate I & II
Heroes II, III och IV
Planescape Torment
Oblivion
Fallout I, II och III
Kotor I & II
Neverwinter Nights I & II
Mass Effect
Och jag ser verkligen fram emot Dragon Age som släpps den 6:e november!

Jag spelar ofta singel-(med sambon) och multiplayer spel med sambon och kompisar. :)
Vi har så grymt roligt ihop. :love:

Jag får ibland höra en del inte så genomtänkta komentarer från mig omgivning för att jag spelar, båda för att jag är tjej och över 30, för spel spelar ju bara 14-åriga killar! :devil: Idioter!

En av de händelserna, som jag numera kan skratta åt och som jag inte kommer glömma i första taget:

Jag gick in i en nystartad spelbutik i Borås, för ett antal år sen, för att se vad de hade.

En kille i min ålder kommer glatt fram:
-Letar du efter något speciellt?

Jag:
-Har ni några amerikanska rpg's till PSone? Jag samlar på dem.

Han:
-Nej, det har vi inte.

Och sen tilläggar han till min stora förvåning, med värsta lilla-gumman-förstår-du-inte-bättre-rösten:
Du vet väl att det inte går att spela spel från USA på Palversionen av PSOne?

Jag, med med onda-ögat-och-det-är-bäst-du-dustar-blicken:
Det är därför jag har chippat min PSone, duh!!!

Han pep iväg in i fikarummet och syntes inte till på resten av tiden jag var i butiken...hehee

Dela gärna med er av de dumma komentarerna ni hört så kan vi skratta åt dem tillsammans! :bump:
 
Sv: Hej alla bukespelare!

Förr var det mkt pc och onlinespel (som UO, Counterstrike etc..).
Nu blir det mest tv-spel.

Har ett playstation 3 och just nu kör vi:
Guitar hero
Little big planet
Fifa 10
Resident Evil
Fallout 3
Singstar


Gillar dock mest sportspel på tv-spelsfronten, så fifa står högt i kurs just nu!
Kommer också investera i nyaste final fantasy, då det är de bästa spelen jag vet!!! :banana:

Glömde: är snart 30 och sitter hemma och är höggravid, perfekt för tv-spel!
 
Sv: Hej alla bukespelare!

Vill också ha en PS3 så jag kan spela Final Fantasy! :laugh: Vilken cool mamma din unge får. :bump:
 
Sv: Hej alla bukespelare!

Haha tack , hoppas h*n tycker det också :D sambon är lika intresserad han, så bebis får dubbelt upp av häftiga föräldrar då ;)
 
Sv: Hej alla bukespelare!

Ja, man vet ju aldrig, h*n kanske kommer att tycka ni är jättebarnsliga som spelar! ;)
Man får alltid hoppas att de intressen man har smittar av sig på barnen. *håller tummarna för alla*
 
Sv: Hej alla bukespelare!

Jag är 30 och spelar Theme Hospital just nu, annars Railroads, Ege of Empires III eller Evil Genius. :D

Har tyvärr inte tid att sitta så mycket och länge som jag skulle vilja, men det kanske är lika bra det. När jag var arbetslös under ett par månader spelade jag från frukost tills det var dags för intag av hästar på eftermiddagen... :o

Spelar på PC, och TH funkar riktigt bra i XP, det var svårare i Windows 2000.

Sambon -som har alla resurser- har erbjudit sig att sätta ihop en dator av "äldre modell", för att matcha spelet bättre. :love:
 
Sv: Hej alla bukespelare!

Vilken sambo! Hoppas du får många härliga spelstunder med din nya gamla dator. :)
 
Sv: Hej alla bukespelare!

Jag är 23 år och spelar numer enbart Ps3. Har tidigare lirat på både PC och Nintendo, jag har spelat sen jag var liten.

På ps3 spelar jag mest krigsspel, äventyrsspel och alla typer av spel där jag får använda huvudet. Väldigt noga med att spelen ska vara snygga och ha mycket spelkänsla (och vad som är det är givetvis olika).

Min fritid består nästan bara av liret som för min del tar mycket tid, då jag är klanledare som anordnar matcher på olika spel. Just nu ligger min klan 4:a i Europa på Call of Duty - World at War på gamebattles.com. Jag älskar att tävla och vinna, så att spela onlinespel är en självklarhet :)

De spel som får min uppmärksamhet just nu är:
Uncharted 2- Among Thieves
Killzone 2
Colin McRae Dirt 2
Call of Duty - World at War

Men snart är det dags för Call of Duty - Modern Warfare 2, längtar massor!
Krig är bäst:devil:
 
Sv: Hej alla bukespelare!

Nuförtiden spelar jag mest Ultima Online, både själv och med vänner eller andra okända spelare.. Gammalt underbart spel, som bara inte måste gå ut på pvp. Spelat det av och till i två år (?), precis startat om på ny server. Sambon är uppväxt med det.

Annars spelar jag gärna dungeon keeper, Diablo, Dungeon keeper är jag uppvuxen med.
Stalker är annars helt klart en annan favorit.
Har varit inne och nosat lite på fallout, men min datorn och jag kom inte riktigt överens med 3.

Med tanke på att jag iaf med UO kan spela hela nätter måste jag juh tycka om det lite för mycket :grin:, är till ålder 23.
 
Senast ändrad:
Sv: Hej alla bukespelare!

Oj en som spelar UO fortfarande!!
Spelade i flera år, direkt när det var nytt och älskade det!
Sen hade jag tyvärr inte så mkt tid över och slutade...

Har det utvecklats mkt på senaste åren? Säkerligen har det kommit nya städer och platser?
Jag bodde i vesper, vad välkänd skräddare och hade även en djurtämjare.
Hade just fått en villa på en perfekt plats innan jag slutade *snyft*
 
Sv: Hej alla bukespelare!

Jag spelade också UO, för hundra år sen, vad kul att det "finns" än. :)

Är det någon mer här som ser fram emot Dragon Age:Origins lika mycket som jag?
Jag räknar ned dagarna som går och hade en massa roligt med charactarcreatorn man kan ladda ned i tisdags. :bump::love:
 
Sv: Hej alla bukespelare!

Så vad spelar bukefollet i vår och vilka spelsläpp ser ni fram emot?

Medans jag väntar på att ME2 ska släppas så spelar jag ettan, vill ha en bra karaktär att ta med till tvåan. :laugh:

Sen hoppas jag att de inte dröjer allt för länge med att släppa Final Fantasy XIII till PC. :idea::bump:

Kram, Maya
 
Sv: Hej alla bukespelare!

Jag är (soon-to-be) 24 år och har spelat spel så länge jag kan minnas. Min pappa har egen datorfirma och har alltid samlat på olika sorters spel så jag är uppvuxen med det:)

Första spelet jag minns är Diablo 1 som jag spelade tillsammans med min pappa och min lillasyster (vi var då 11 resp. 8 år:p). Sedan dess har vi spelat alla möjliga sorters spel; främst har det varit Diablo-serien, Starcraft-serien, Age of Empires-serien och så nu World of Warcraft (och tillika Warcraft-spelen). Spelar fortfarande tillsammans med min pappa och min syster (och numera även min sambo).

När jag fortfarande bodde hemma kunde vi LANa Starcraft hela familjen (8 pers). Vi hade ett datorrum med 3 datorer där jag, min syster, och min bror satt. Min pappa hade ett rum för sin firma med 3 datorer (där han, hans fru och min sambo satt). Sedan satte han upp 2 datorer nere där min storasyster och hennes kille satt. Det var tider det!:D

Genom åren har det blivit alla möjliga sorters spel; några exempel (förutom de som nämns ovan):
• Theme Hospital
• Heroes of Might and Magic (serien)
• Ultima (serien)
• Counter-Strike
• Black and White
• The Sims
• Clive Barker's Undying
• Vanguard

Numera är det WoW, Dragon Age: Origins och Sacred 2 - Fallen Angel som jag spelar:) Blir fortfarande lite Diablo 2 och Starcraft: Brood War för min del.

Ser verkligen fram emot Diablo 3, Starcraft 2 samt World of Warcraft: Cataclysm (dvs. mer eller mindre alla spel från Blizzard;)).

Utöver PC-spelandet så blir det också lite Wii där Guitar Hero/Rock band är storfavoriten:D
 
Sv: Hej alla bukespelare!

Jag avgudar spelet The Longest Journey. :love: Jag tror att jag fick det 2000, när jag var tio år.
Nu är jag 20 och älskar det fortfarande extremt mycket. Tyvärr kan jag inte spela det på min dator.
 
Sv: Hej alla bukespelare!

replica: Vad roligt med din pappa, min tycker mest gamla radioapparater. hihi
Det låter mysigt att ni fortfarande spelar ihop, du, din syster och pappa. :love:

Jag och min ena syster har spelandet gemansamt, det har blivit mycket Heroes 3 och spel från Final Fantasy-serien. :bump:

IronWill: Jag har helt missat The Longest Journey, googlade, det verkar vara lite som Broken Sword, fast med en tjej och lite mer action, eller?
Vad går det ut på, såg att det släpps flera spel, är det ungefär samma upplägg?

Kram, Maya
 
Sv: Hej alla bukespelare!

Jag har spelat sedan jag var liten, men hade väl då mer möjligheter till olika basenheter, men i dagsläget så spelar jag på PC och Playstation 2. Gärna The Sims, diverse hästspel och onlinespel. På Playstation spelas det singstar, buzz, harvestonmoon och äventyrspel.

När jag är hemma hos min bror så spelas det allt då han har typ alla basenheter som finns från nintendo 8 bits till det senaste. Lite av en enda stor spelvärld :D
 
Sv: Hej alla bukespelare!

Bioware är bäst! :bow:

Our Apologies

The BioWare websites; online store; master server; and online authentication are temporarily unavailable. Sorry folks; we're having a few technical difficulties. Those pesky Gnomes are banging away at the giant; steam-producing clockwork computers we keep in the basement guarded by Swikky the dire squirrel. We will be back up as soon as we can.
 
Sv: Hej alla bukespelare!

Det är ett "klicka och peka spel", man får lösa gåtor och tänka en hel del. Inget sparka och mörda spel ;)
Jag tycker att det är mer som att läsa en bok. Underbara karaktärer som tenderar till att vara politiskt inkorrekta :p
och en hel del dialoger, det är väldigt genomtänkt och det finns en historia bakom allt! Tar ganska lång tid att klara
första gången man spelar det.

Nr. två, The Longest Journey - Dreamfall, Har jag inte spelat men det går ut på ungefär samma sak, fast här har de inkluderat att man ska fajtas lite mot olika figurer.
 
Sv: Hej alla bukespelare!

*knappar*

Jag har lagt ner lite av mitt spelade då min dator bråkar så fort jag starar något som kräver mer än harpan ungefär. Men innan dess så var det Heroes-serien och Civ-serien som gick mest.

Och inte förglömma, Backpacker... *fniss* Det kan jag sitta timmar med.

Kanske ska tillägga att jag snart är 25. (Hur kunde det ske? Jag tror inte på det:crazy:)
 
Sv: Hej alla bukespelare!

På PC spelar jag bara mitt kära gamla Roller Coaster Tycoon Loopy Landscapes, Worms och N64/PSONE/NES-spel. Bara nostalgi :love:

På PS3 och PS2 spelar jag spel liknande....

Army of 2
Unreal Tournament 3
FEAR
Fairytale fights
Motorstorm
Guitar Hero
SSX3
GTA
Need for speed

Jag älskar våld, blod, taktik och skräck. Och bilspel såklart. :D Man får ut så mycket ilska på de.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp