Heavens hästfoder

Devils_Girl

Trådstartare
Är det någon här som har någon erfarenhet av det? Det var är främst Cool-müslin jag är lite nyfiken på, men även det övriga sortimentet. Konsistens? Prisvärt? etc

Sv: Heavens hästfoder

En utav mina vänner fodrar med müsli från Havens och har gjort ett tag nu. Hon är nöjd med det på sitt fullblod.

Jag använder det gärna när mitt grovfoder och hästar kräver den typen av kraftfoder.
Tycker det är ett klart prisvärt alternativ, även om jag gillar Gains bättre.

linafin och Masse: Tack för era svar!
Är det ett "vanligt" (många återförsäljare/lätt att få tag på) foder i skåne? Såg att ni båda bor där och jag hade bara sett loggan på en Jägersro-tränares hemsida tidigare. Nu i veckan fanns det plötsligt i den lokala hästbutiken (Bor i Närke).
Tyckte priset verkar helt ok, men tyckte inte broschyren var så informativ och handlaren vill ju att man ska handla, så då är det ju sååå bra. Tänkte att det var bäst att reka lite här inne... Men det verkar som ni båda har rätt positiva erfarenheter av det, så det kanske vore värt att titta närmare på.

Hur är konsistensen? Är det "ren müsli" eller är det pellets iblandat?

Om jag kommer ihåg rätt så var det inga pellets i i den musslin. Vet att en av deras sorter innehöll lusernpellets. Deras foder kan ju inte vara helt fel när tyska landslaget och Zangersaide (stavas?) använder det.
Vad jag lärt mig är att man få ofta komplettera selenet i foderstaten när man använder importerade foder. Så det är inget som är unikt för Havens.

Att det är lättare att få tag på här nere är för att grossisten finns i Ystad. Deras hemsida är här http://www.caseyfoder.com/
Det är ju möjligt att du hittar mer info på den än hos din foderhandlare.

Jag hade deras coolmüsli ett tag - gick över till hippo pellets sen dock då det blir billigare o min dam äter det man ger henne :) - tyckte den verkade bra.
Tror inte det var pellets i, men kan inte svära på det längre. Det såg iallafall smakligt ut, o även det kräsna fullblodet i stallet fick det, och åt det.

jag jobbade en period i ett stall där vi fodrade tävlingshästar på elitnivå med det. helt okej, dem var fina i kroppen osv så det är ett bra foder. jag hade lite svårt för "konsistensen" bara, den var lite som kraffts gamla müsli, och det faller mig inte riktigt i smaken. men det är nog bara en fix idé!

men den luktar chili :confused:

Hej!

Jag foder själv med "Cool-mix" och är jätte nöjd.

Det är ett foder jag kan anbefala till hästar som kan vara lite het utan att den "tapar motoren"

Fårlåt mitt svenaka, det är inte bra!

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 070
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 751
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 663
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar