HD problem...

Saybia

Trådstartare
Fick en videokamera i födelsedagspresent och den sparar alla inspelningar i full HD vilket min dator inte verkar klara av att spela upp för filmen går inte att se utan fryser fast och hackar. Videokameran kan automatiskt göra om HD till SD för att göra det enklare att ladda upp filmerna på webben men när jag konverterar till SD i kameran och för över det till datorn så blir kvalitén kass, filmen blir randig :( Testade döpa om ändelsen på klippen från .mod till .mpg men då blir kvalitén också kass, all skärpa försvinner.

Det enda som tycks fungera är att ladda upp filmen direkt till YouTube i HD-kvalité och sen se den där i 260p eller 480p... men det hade ju varit kul att kunna se filmen på datorn först och ev. kunna redigera den i något program och klippa bort onödiga sekvenser, lägga till musik osv. Dessutom kommer man väl tillslut filma något som inte ryms att ladda upp på YouTube... och vad gör man då?

Någon som har någon lösning på mitt problem, känns ju trist att ha en "bra" videokamera men inte kunna se och dela med sig av det man filmat. Kan ju iofs se det själv på TV:n men om man vill visa någon som inte kan ta sig hit...
 
Sv: HD problem...

du kan ju inte beskylla en videokamera för din brist på datorprestanda.

troligtvis så är det h.264/x.264 komprimeringen som din dator inte gillar.. skaffa dig ett grafikkort som har stöd för att koda av detta så kommer det gå vägen.. det får du för 2-3hundra kronor och uppåt...

exempelvis på prisjakt kan du när du söker på grafikkort specifikt välja att sortera ut kort med denna funktion.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Tänkte se om någon här har några tips att ge mig. Har kopplat ihop datorn med tv:n så jag ska kunna sitta i soffan och se film men...
Svar
1
· Visningar
1 050
Senast: tim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp