Mycket möjligt.Det kanske är nått gammalt att de skrev mer på utskicket?
Jag har bara för mig att fler hos dobermann blev fällda efter att man började med Norbergs vinkel, och att det är därför samma hundar blir friade utomlands.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mycket möjligt.Det kanske är nått gammalt att de skrev mer på utskicket?
Det blev en snackis på kliniken, samtliga vet kollade plåtarna o skakade på huvudet, de kunde inte begripa att han som 1åring klassats ha HD B+C.Aha...den hade vittrat bort alltså
Alltså, en hund behöver inte få några problem alls med en C-höft! Jag vet aussies med C-höfter som tävlar agility, en som kvalade till SM bl.a. Vet även hundar med t.o.m D-höft som tävlar lydnad och spår i klass 3/elitspår.
Man behöver ju inte vara dumdristig, men hunden i bra trim och välmusklad, och kör sen allt du vill. Så hade jag gjorts jag fått en hund med C-höft, kört på precis enligt plan.
Får hunden problem med pålagringar eller annat senare så får man ta det då, men man behöver ju inte måla fan på väggen redan innan .
Mycket möjligt.
Jag har bara för mig att fler hos dobermann blev fällda efter att man började med Norbergs vinkel, och att det är därför samma hundar blir friade utomlands.