Havrefritt?

arabia

Trådstartare
Vad finns det för havrefritt färdigfoder om man inte vill fodra med Krafft groov? De flesta foderblandningarna innehåller ju havre o vi har en pålle i stallet som absolut inte kan äta havre. han tål heller inte betfor samt vägrar att äta uppblött foder. någon som ha ett råd?

Sv: Havrefritt?

Kornkross borde väl vara det billigaste. Varför måste det vara ett "färdigfoder"?

Mustang har havrefria foder som inte kostar skjortan.

Jag är ivrig förespråkare av hestekrafft...

Hade de på min märr när hon skulle föla... Ingen havre, ska inte blötas å hästarna tycker de e jättegott...
Rekommenderade det tom till ett russsto m föl som inte fick äta kraftfoder då hon JÄTTELÄTT fick fång... Iom de tappade hon i hull men med hästekrafft så gick hon upp i vikt å ser strålande ut utan att få fång !!!

Jag vet dock inte så många återförsäljare...

Jag ger min häst havrefritt färdigfoder...
Jag köper Hi ppo Choice.... Det är havrefritt och fungerar bra på min häst som blir för "het" av havre....

Han blit tjock i benen av korn, och så är det dammigt då han inte vill äta uppblött.

ställde precis samma fråga som dig här på forumet för inte alltför länge sedan:
Dammfritt foder till havreallergiker

Ett foder som jag hittils är helnöjd med är D&H Pasture Mix Musli - helt kanon!
Även Eggersmann nature eller örtmusli är väldigt bra.
Mustangs musli har jag inte provat ännu men verkar väldigt intressant.

Hojta till om du hittar något intressant ;)

Hästbiten i Ångelholm har en havrefri müsli. Dom skickar foder till olika ställen, bla Göteborg.
Telefonnummer finns här nånstans, sök på Hästbiten så hittar du nog.

arabia skrev:
Vad finns det för havrefritt färdigfoder om man inte vill fodra med Krafft groov? De flesta foderblandningarna innehåller ju havre o vi har en pålle i stallet som absolut inte kan äta havre. han tål heller inte betfor samt vägrar att äta uppblött foder. någon som ha ett råd?

Krafft Rehab
Krafft Musli
Hestekrafft (som mina btw tycker är äckel)
Betamix har flera olika havrefria varianter
Mustang har flera olika

Krafft Müsli :bump: Är helt havre fri och verkar vara jättegott ;)

Finns det nån hemsida för Mustang? Vill se om det finns återförsäljare i närheten

arabia skrev:
Finns det nån hemsida för Mustang? Vill se om det finns återförsäljare i närheten

http://www.mustangfoder.se/mustang/

Kanske ska tillägga att JAG har ingen erfarenhet av Mustangs foder (finns ingen ÅF på mååånga mils omkrets), men de verkar ha ett hyfsat sortiment. Inte att jmf med Kraffts men bra mycket bättre än t ex Fibergi.

Senast ändrad:

Hej har presic börjat med havrefritt på min häst vi köpte en färdigblandad musli blandning på granngården, det hette Salsa havrefritt, och kostar 250 kr för 25 kg, min häst älskar det!

Liknande trådar

Hundhälsa Bomullstussen äter dåligt och är för tunn och jag skulle vilja hitta ett energitätare torrfoder för små hundar (hon vägrar dessutom äta...
2
Svar
26
· Visningar
2 058
Senast: Stergo
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 093
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Hej! Mitt sto har nu börjat ridas mycket mer än tidigare, o från att ha varit i normal hull i gräns till lite rund börjar hon se...
2
Svar
22
· Visningar
2 575
Senast: Blyger
·
Foder & Strö Ja, behöver ge tillskott för Zink och Kopper. Har gett från Krafft och Trikem, det har funkat super bra. Bytte sen till ForagePlus och...
Svar
14
· Visningar
1 933
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama