F

Fialotta999

Har ett hösilage med följande värden:

Torrsub: 72%
smältbart råprot: 23 g/kg
energi: 7,6 MJ/kg
råprot: 67g/kg TS

Har fått rådet att fodra med KrafftProtein. Men jag tycker att ponnyn går bra på havre och skulle vilja fortsätta med det. Ni som kan detta med foder vad tycker ni? Lättfödd ponny som tränas och tävlas i hoppning/fälttävlan.

Sv: Havre?

Jag hade absolut inte lagt på mer energi i den här foderstaten än vad som redan finns. Kvoten är urkass och du behöver tillföra massor av protein. Det kan du göra genom Krafft Protein, Lusern (pellets, hack eller mix), sojamjöl eller potatisprotein bl.a.

Mvh JV

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
553
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
712
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 086
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 357
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025