hatt storlek

• Western
  • Trådstartare Trådstartare SomethingCorporate
  • Startdatum Startdatum
S

SomethingCorporate

Jag ska beställa en hatt och undrar över storleken.

Mitt huvud är 56 cm stort.
Men måste jag beställa en lite mindre så att den verkligen sitter fast på huvudet?
Jag ahr hört det, och i så fall hur mycket mindre?

Sv: hatt storlek

jag har samma storlek i hatten som vanliga ridhjälmen. och min hatt sitter kvar, har faktiskt aldrig tappat den.
en vän till mig gav mig tippset att om hatten "töjjer ut sig" så ska man spraya håret med hårspray och sedan fort som attan klämma på sig hatten, det ska visst fungera som typ klister.

Det beror på, vissa material töjer ut sig, det bästa är att prova den.
Då märker du vilken storlek som passar bäst, den ska liksom kännas fast utan att den klämmer typ.

Jag sprayar på hattbandet, fäster runt hela huvudet då. Sitter ordentligt, inte så skönt att ta av sig hatten sen....

har tyvärr inte möjlighet att prova.

Jag vet ingen som säljer här upp så det blir att beställa.

men tack för alla tips

Du kan stoppa in tidningspapper, skummgummi etc innanför kanten på insidan av hatten om den skulle råka vara för stor. Så har jag gjort med min tävlingshatt, min huvudform är tydligen lite skum :angel:

Liknande trådar

Utrustning Ni med samshield hjälmar se hit! Sitter och ska köpa en ny hjälm och är väldigt sugen på en samshield men har lite svårt att bestämma...
Svar
7
· Visningar
533
Senast: MiniLi
·
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
392
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
677
Senast: Hermelin
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka