HATAR maskrosor

Menar det. Och så måste tanten gå med i LRF; de jobbar med politiska frågor och samhällsutveckling och integration - hon är som klippt och skuren. :D

"Tantens Maskroscenter" :banana:

@Mabuse Det beror tyvärr mycket på vilken typ av jord man har, hur enkelt det är att ta bort dem med maskrosjärn. I min tunga lerjord är det lögn i helvete att får bort roten hel, och får man bara bort delar av roten har man snarare förökat maskrosen än avlägsnat den.

@Petruska

Mina föräldrar har blålera, så massivt det går, men om man passar på när det har regnat och leran är blöt, så går det bra. Man får givetvis aldrig upp hela roten, men plantan försvagas mycket av att man tar bort halva roten och hela bladrosetten. Man förökar inte maskrosen genom att ta bort bladrosetten, utan försvagar den.[/QUOTE]

Det jag tänker mig som förökning är just att det lätt blir flera små rotbitar kvar i jorden och de blir sedan till varsin maskros. Mina sprider sig mindre sedan jag slutadde bekämpa dem. Och det där med rotbitar är den enda förklaring jag kan komma på.

Kanske måste jag omvärdera de små blommorna, för marmeladen lät onekligen rätt intressant och stekta knoppar skall absolut testas (är lite hungrig och sneglar på grannens gräsmatta nu). Om jag blir anklagad för stöld så skyller jag på den här tråden :-)

/ kayoba

Kanske måste jag omvärdera de små blommorna, för marmeladen lät onekligen rätt intressant och stekta knoppar skall absolut testas (är lite hungrig och sneglar på grannens gräsmatta nu). Om jag blir anklagad för stöld så skyller jag på den här tråden :-)

/ kayoba
Jag la i en näve knoppar i min lunchwok. Det var INTE gott. Beskt.

en bekant sa att hon panerar dem först - kanske är det en bättre metod. Fast det är för omständligt för min del.

Menar det. Och så måste tanten gå med i LRF; de jobbar med politiska frågor och samhällsutveckling och integration - hon är som klippt och skuren. :D

"Tantens Maskroscenter" :banana:
Hahaha. jag och LRF. Skulle inte tro det.
Det finns massor av initiativ och goda idéer om man ska tro affischer och kampanjer.

Men gå på ett normalt distriktsmöte och du träffar de mest underliga mjölkko-kramare och hästhatare du träffat.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka