Usch ja, nu behöver jag verkligen lite rådgivning känner jag. Går sista året på gymnasiet och har fortfarande inte bestämt vad jag vill göra efter studenten
Jag tror att jag vill jobba med hästar i framtiden, men som vad? Mitt första mål var att bli hästveterinär så jag valde naturvetenskaplig linje men eftersom jag har två hästar att ta hand om och jag alltid låter dem gå i första hand så ligger inte mina betyg på mycket högre än 17,0-17,5. Och det kommer jag ju aldrig in på i Uppsala! Vet att jag kan plugga utomlands men tror att mina betyg är för dåliga över allt...
Jag behöver helt enkelt lite tips och råd om vad man kan jobba med inom hästlivet. Hippolog har jag hört att det ska vara skitsvårt att komma in på men vad är det egentligen som krävs? Finns det inga andra liknande utbildningar i Sverige, eller är hippolog det enda inom häst man kan läsa? Snälla, bara brainstorma alla hästyrken och utbildningar som ni kan komma på så kanske jag kommer på vad jag vill göra med mitt liv

Jag behöver helt enkelt lite tips och råd om vad man kan jobba med inom hästlivet. Hippolog har jag hört att det ska vara skitsvårt att komma in på men vad är det egentligen som krävs? Finns det inga andra liknande utbildningar i Sverige, eller är hippolog det enda inom häst man kan läsa? Snälla, bara brainstorma alla hästyrken och utbildningar som ni kan komma på så kanske jag kommer på vad jag vill göra med mitt liv