Hästtransportörer

F

Fjunet

Någon som vet ungefär hur mycket en hästtransportör brukar ta för att transportera en häst cirka 10 mil? :confused: Inom Sverige.

Sv: Hästtransportörer

Vet inte vad det kan kosta en så kort sträcka, men jag betalade 2500 kr för att få upp min häst med buss från Nässjö till Uppsala. Men om det är så kort bit, kan du inte be någon köra med vanlig transport?

Vet inte, men har du ingen du känner om kan transportera hästen åt dig som du betalar en summa, jag är övertygad om att det bli mycket billigare .

Hade det funkat så hade jag självklart gjort så.

Om det inte ligger inom en sträcka som transportören skulle kört iaf kan det bli väldigt dyrt då priset oftast baseras på sträcka inkl omväg som måste tas för att hämta upp hästen alt lämna av den

Hässleholm - Finspång är väl i runda slängar ca 38 mil. Jag fraktade häst från Ale kommun (3 mil utanför GBG) till Södra Sandby (vid Flyinge)..Kostade 2000:-. Är väl ca: 30 mil. Då fick transportören köra en lång omväg för att hämta upp min häst. En annan gång: norrland-Skåne..kostade ca 6-7000:-...ca 100 mil. 10 mil kan ju bara kosta några hundralappar.

Varför kan inte hästen transporteras med bil + transport de 10 milen?
*nyfiken*
/Satllkatten - som också bor i Helsingborg

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Ni som fått häst transporterad av hästtransportör Stockholm - Skåne för inte så längesedan; vad betalade ni?
Svar
0
· Visningar
383
Senast: kolblakkur
·
Hästmänniskan Hej! ni som något nyligen kört hem häst genom att låta en hästtransportör köra hem den åt er, vad har ni betalat? jag har kontaktat...
Svar
16
· Visningar
3 910
Senast: Blyger
·
Ekonomi & Juridik Någon som vet var jag kan hitta en lista över transportörer som kör inom Sverige? Jag ska flytta hästarna i sommar rätt många mil, 75 -...
Svar
15
· Visningar
1 432
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 457
Senast: Häst_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar