Hästtransport och moms

Sparvoga

Trådstartare
Vad är det som gäller vid avdrag av moms på hästtransport om man har jord/skogsbruksfastighet? Nån som kan förklara?

Sv: Hästtransport och moms

Om det är en momsad vagn är det bara att lyfta momsen. Förutsatt att den är motiverad i rörelsen.

Precis. Om hästtransporten huvudsakligen används i näringsverksamheten så är det bara att dra av momsen, som kvitterades vid inköpet.

Om hästtransporten huvudsakligen används för transport av egna, privata hästar är det absolut inte OK. Då är det skattebedrägeri.

Liknande trådar

Utrustning Hur står/förvarar ni era hästtransporter? Ska köpa min första transport och funderar lite på hur jag ska förvara det. Har ni några tips...
Svar
8
· Visningar
290
Senast: lillan222
·
Utrustning Letar runt efter en hästtransport och är lite osäker på vilket typ av golv man ska ha. Vad jag vet är att jag inte vill ha trä. Fundera...
Svar
7
· Visningar
863
Senast: lillan222
·
Utrustning Har köpt en hästtransport med trägolv, men vi fick till ett aluminium golv som vi kan byta till. Har en vän som är händig som ska hjälpa...
Svar
2
· Visningar
431
Senast: Emiro
·
Samhälle Hej, fick ett brev från postnord om moms och tull på mitt paket från England. Trodde jag skulle behöva betala moms men när jag acceptera...
Svar
4
· Visningar
835

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka