Hästtransport med Sadelkammare för W-sadel!?

R

roping-malin

Tjena!
Vi skall ev. köpa en ny transport för vi vill slippa att ha all utrustning i bilen. Det tar jätte mycket plats! Men! Vi har ett problem vi har westernsadel ;) Alla hästtransporter har inte sadelkammare så en westernsadel får plats... Någon som vet vilka märken som har sadelkammare för W-sadel? :confused:

Är det så får ni gärna lägga in länk samt om ni har någon bild hur det ser ut in i sadelkammaren, och hur det ser ut inutivagnen med sadelkammaren, i vissa tar sadelkammaren jätte stor plats ju!

Alla tips är välkommna! :love:

MVH Malin!:D

Sv: Hästtransport med Sadelkammare för W-sadel!?

Humbauer har en stor sadelkammare. Där kan man ha en w.sadelhängare som svänger ut utanför. Jätteskönt, för då slipper ma lyfta sin tunga sadel långt inne i sadelkammaren. :love:
Jag ska se om jag kan ta ngn bild och lägga in.

jag har beställt ett Thiel (europsläp Apollon). Den finns specialgjord för w-sadlar men då reduceras platsen för hästen.
Jag har testat min w-sadel (som är av den större typen) i en appollon vanlig sadelkammare och den gick in hur bra somhelst!
Och då får hästen normalt med plats också fast han är ganska liten häst.

dom har 16 olika modeller släp i alla prisklasser

www.europaslapet.se :bump:

Mitt heter Maximus, men det ser ut som att man kan få utdragbar sadelhängare på Pegasus modellen också, så den borde ha lika stor sadelkammare.:)

Tjena!
Vi skall ev. köpa en ny transport för vi vill slippa att ha all utrustning i bilen. Det tar jätte mycket plats! Men! Vi har ett problem vi har westernsadel ;) Alla hästtransporter har inte sadelkammare så en westernsadel får plats... Någon som vet vilka märken som har sadelkammare för W-sadel? :confused:

Är det så får ni gärna lägga in länk samt om ni har någon bild hur det ser ut in i sadelkammaren, och hur det ser ut inutivagnen med sadelkammaren, i vissa tar sadelkammaren jätte stor plats ju!

Alla tips är välkommna! :love:

MVH Malin!:D

Böckmann (tyskt) har en med speciell sadelkammare!
Eftersom de är tyska får man bra kvalite till ett bra pris!
Jag känner även en med en Böckmann utan westernmått och det går bra med westernsadlar ändå!
www.bockmanncenter.se om du ska kolla på en svensk sida!

Liknande trådar

Gnägg Hur ska jag tänka...? Stallet har 4 boxar ( vi har 2 ridhästar samt 2 shettisar för körning, alla hästarna går på lösdrift och kommer i...
Svar
7
· Visningar
1 686
Senast: pajaztar
·
Gnägg Tjohooo äntligen håller vi på att bygga stall!:) Väggar och tak är på plats och nu ska vi sätta in fönster, dörrar, innertak och sen ska...
Svar
3
· Visningar
1 756
Anläggning Hej! Jag är lite nyfiken på vad ni tycker är rimlig stallhyra för att hyra in sin häst där det ingår följande. Stor box 350x300 i ett...
Svar
15
· Visningar
4 095
Senast: tuaphua
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 022
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka