Sv: Hästtransport med aluminiumgolv
Håller med dig!
Min man, som är svetsare, ser ingen fördel med att ha aluminiumgolv i trailern. Mycket svårare att kontrollera för hux flux har materialet "murknat" som han uttryckte det.
Jag ska renovera upp min trailer i sommar. Bytte golv på trailern -06. Nu är det dags med nytt golv igen. Det bli marinplyfa den här gången också - det är ingen tvekan om när materialet blir dåligt. Och jag har hellre ett trägolv som jag lätt kan kontrollera - framför allt är det billigare än aluminium
/Lizzie
Din övertro till aluminium är om inte rörande så oroande.
Aluminium har brister precis som alla annan materia, och den övertro som florerar när det kommer till aluminium som golv i hästtransporter är verkligen farlig.
Litar man på tillverkaren och tror att de verkligen använder rätt dimensioner och är försiktiga med annan metall i anslutning - sure. Men då ska man också vara väldigt säker på att tillverkaren verkligen vet vad de sysslar med och inte tar fram sina släp i något låglöneland där en underbetald arbetare utan kunskaper om vad de gör och vad det kan få för följder sitter och skruvar.
Håller med dig!
Min man, som är svetsare, ser ingen fördel med att ha aluminiumgolv i trailern. Mycket svårare att kontrollera för hux flux har materialet "murknat" som han uttryckte det.
Jag ska renovera upp min trailer i sommar. Bytte golv på trailern -06. Nu är det dags med nytt golv igen. Det bli marinplyfa den här gången också - det är ingen tvekan om när materialet blir dåligt. Och jag har hellre ett trägolv som jag lätt kan kontrollera - framför allt är det billigare än aluminium
/Lizzie