Hästtrailer - sadelkammare - westernsadel

Kickis

Trådstartare
Är i hästtrailer köpar tankar och funderar på en sån med sadelkammare. Men jag tycker de ser så små ut och verkar bara passa till engelska sadlar. Nån som har lite tips och råd i ämnet?

Sv: Hästtrailer - sadelkammare - westernsadel

Ume-släpet A60 har stor sadelkammare, det är den enda som ja kan finna med riktigt stor sadelkammare... En sådan ska ja ha när ja får råd!!!! :D

Den drömmer jag oxå om! Sadelkammaren är verkligen jääätte stor. + att den kan man få med inner dörrar i bak. Det är det jag saknar på Bökmann släpet.

Jag är supernöjd med min Boj, innerdörrar bak, och sadelkammare som sväljer sadel m m . Boj Bravo tror jag den heter, har den största modellen, extra hög och extra bred, så att jag kan/får köra två hästar i den. (Får man ju inte i alla "två"hästars..)

Jag har kikat lite på Boj bravon och funderat på om man får in westernsadeln i deras sadelkammare. Men du tycker att de funkar?? Vore jätte bra då Boj ligger lite lägre i pris än Ume...:smirk:

Jag har en Brenderup Royal som jag är nöjd med, sadelkammaren är inte så jättestor men man får faktiskt plats med en westernsadel! Jag har iofs en -89 men den är extra hög och bra...
Ligger i hyffsat pris också om det har ngn betydelse :smirk:

Liknande trådar

Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
488
Senast: iNHALE
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
749
Senast: iNHALE
·
Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
1 046
Senast: shebeen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka