Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Människor så klart som har något med häst att göraÄr det människorna du syftar på med gubbar och tanter?
Hur gammal är man för att vara gubbe eller tant?
Jag hade gammelman (blev 31 år) i 16 år. Innan dess hade jag gammeltanten i 6 år tror jag.
Har bara ridit en gång sedan gubben dog 2012, och då bröt jag knät. Ska prova nu i vår med att åka på turridning, för att kolla hur mkt knät pallar
Fraktur i knäledBröt knät? Vilken skada har du då? "Bara" ett benbrott nära knät eller något annat? Jag har själv en gammal korsbandsskada (slet av korsband och inre sidoligament i knät i april 2013), och jag har hela tiden tyckt att ridning är den aktivitet som känns BÄST för knät. Lagom mycket böjt, bekväm position, inga vridningar eller sneda belastningar. Den enda anpassning jag gör idag är att jag alltid sitter upp från höger sida (dock utan pall, men rider islandshäst så det är inte så högt) eftersom det var vänster knä jag skadade. Så jag tycker att det borde vara hoppfullt för dig också med ridningen!
Okej, låter ONT! Hoppas ridningen funkar, den gjorde som sagt det för mig (även om det nu inte är samma skada)Fraktur i knäled
Ja det gör ont än. Fast det är 2 år sedan nu. Men det var ju fredag den trettonde såOkej, låter ONT! Hoppas ridningen funkar, den gjorde som sagt det för mig (även om det nu inte är samma skada)
Äter smärtstillande varje dag. Annars hade jag inte kunnat gå alls...Jag har opererat bort båda miniskerna i höger knä och korsbandet sitter endast fast till en tredjedel. Jag går på smärtstillande dagligen (tio år nu) men har inga större problem med att rida. Nu hoppar inte jag plus att jag har köpt mig ordentliga stigbyglar (sprenger bow balance) vilket underlättar.
Prova att rid, jag har lättare för att rida än för att gå fort.
Äter smärtstillande varje dag. Annars hade jag inte kunnat gå alls...
Ska åka iväg och testa knät på en Tur ridning snart. Det ska bara bli lite varmare ute först
Var ju iväg till en ridskola i Uppsala och tittade på en lektion. Herre jösses vad det såg ut att vara jobbigt!Håller tummarna för att det kommer kännas bra för dig att rida igen.
Var ju iväg till en ridskola i Uppsala och tittade på en lektion. Herre jösses vad det såg ut att vara jobbigt!
Ja. Och tråkigt såg det ut. Harva runt runt i 45 minJag tror inte jag skulle palla en sån lektion, och jag har ändå två hästar här hemma
Ja. Och tråkigt såg det ut. Harva runt runt i 45 min
Jag är en typisk skogsmulleJag föredrar att rida ut en sväng för att sen rida 10-15 minuter på banan jag
Jag är en typisk skogsmulle
Om du haft egen häst i många år så "tror jag" att ridskola inte är rätt för dig... det ser verkligen supertrist ut, jag skulle inte palla att harva runt på det sättetJa. Och tråkigt såg det ut. Harva runt runt i 45 min
Inte många stall jag har stått i, som haft egen ridbanaJag har inte haft tillgång till paddock på fem år men grannen ska snart göra en
Använder dock mest banan till tömkörning, löshoppning och sådant. Det har jag saknat!
Jo. Eller någon som vill ha "medskötare" Gillar mest pysslet och skötseln i stallet. Eftersom min Gammelman reds inte så mkt de sista 6 åren pga ålder och skador, så blev det mest sådant. Ridning var en ren bonus dåOm du haft egen häst i många år så "tror jag" att ridskola inte är rätt för dig... det ser verkligen supertrist ut, jag skulle inte palla att harva runt på det sättet
Kan du inte leta efter en häst att vara medryttare på istället? Då kan du rida mer som du vill, skogsmulla eller träna Plus att du kan på ett annat sätt anpassa ridningen efter din kropp
Jag är ju en tant som nästan enbart skogsmullar nuförtiden när kroppen inte pallar regelbunden ridning längre