M

Midi

Har ni provat Championship Horse Trainer, Pippa Funell eller Lucinda Greens Equestrian Challenge?
 
Sv: Hästspel

Har faktiskt provat Lucinda Green's Equestrian Challenge :o

Tyckte det var rätt fin grafik och så, och hästarna rörde sig fint jämfört med vad de brukar göra i datorspel. Så om själva spelet har jag inget att klaga på.
Däremot var det alldeles för lätt att klara. Jag spelade ändå på svåraste nivån och klarade hela spelet på några dagar. Skulle önska någon avelsfunktion eller något, så man skulle kunna fortsätta spela ett tag till utan att tröttna.
 
Sv: Hästspel

Provat alla (finns inget bättre tidsfördriv än datorspel), klarat alla. Det tråkiga med alla hästspel är ju att de är så enkla, korta och framför allt linjära. Vad gäller spellängden borde det finnas fler i stil med Horse Racing Manager, fast med bättre grafik, spelmöjligheter osv.



Och lite OT: kan någon förklara för mig hur f-n man får hästskrället att hoppa träningshindren på de högre nivåerna i Riding Star 3 utan att riva eller vägra så vore jag väldigt tacksam. :angel:
 
Sv: Hästspel

Håller med om att det borde finnas fler hästspel i Horse Racing Manager-stuk, som är lite mer strategiskt och avelsinriktat. Har spelat det från och till rätt länge nu, skittråkigt att hästarna ser ut som kameler bara :rofl:
 
Sv: Hästspel

Håller precis på att leta efter Lucinda Green-spelet (till dator), rätt desperat. Det verkar jättekul. Har du någon aning om var man kan få tag på det? Har letat på internet, men hittar det inte på någon svensk sida. Har också frågat i spelbutiker men de verkar aldrig ha hört talas om det. Skulle vara hemskt tacksam om du svarade.
 
Sv: Hästspel

Jag har Pippa Funell hemma på engelska det är riktigt roligt!
Bra grafik och inte allt för lätt att klara :D
 
Sv: Hästspel

Hur får man tag i det? Jag har bara typ Rosemond Hill, men söker något nytt nu! :bump: Söker och söker men utbudet är äckligt dåligt....
 
Sv: Hästspel

ni måste prova det nya spelet my horse and me som är tillverkat i Sammarbete med FEI! grym grafik och verklighetstroget
 
Sv: Hästspel

ni måste prova det nya spelet my horse and me som är tillverkat i Sammarbete med FEI! grym grafik och verklighetstroget

ja det är roligt.. dessvärre har det ingen riktig handling.. man bara hoppar med hästen o inget mer typ..
 
Sv: Hästspel

jag gillar det just för att man kan bara tävla och slippa springa runt som en gubbe :D misstolka mig inte
 
Sv: Hästspel

*KL*

Sambon och jag köpte en beg Playstation 1 innan jul, för att kunna spela mot varandra. Kul! Har precis köpt Riding Star (visste inte att det fanns flera, det här är säkert den första) men tyvärr fick vi inte med manual... Har sökt på nätet men inte hittat nåt tyvärr.

Funderar lite på hur dressyren går till, blir bara utesluten hela tiden (vi har bara spelat mot varandra, lättaste dressyrtestet). Kommer bara till inridning i trav, halt, hälsning (hur gör man det?), framridning i trav och sen kommer det ju inga instruktioner... Har försökt lite olika varianter men det blir bara uteslutning... Inte så lätt att vända i tid heller... Har försökt få till snygga vägar men hm det går ju inte alls?

Mvh Cissi
 
Sv: Hästspel

jag gillar det just för att man kan bara tävla och slippa springa runt som en gubbe :D misstolka mig inte

jag skulle vilja ha ett hästspel som är mer som the sims.. men ska välja vad hästen blir när den växer upp som föl.. vad den ska vara bra på träna den o så.. det tycker jag.. ett spel som inte tar slut..:angel:
 
Sv: Hästspel

Och jag tycker det ska komma ett Sims expansion med hästtema :angel:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vilket är ert favorit häst-data/tvspel? Och vilket tycker ni är roligast och vad är det som gör det bättre än de andra av: *Ride *My...
Svar
3
· Visningar
1 196
J
Fritid Hej lägg in alla era hästspel! Häst&Ponny-Mitt Stuteri My Horse And Me Stallets hemlighet fullfart i stallet Fullfart i stallet 2...
Svar
16
· Visningar
5 049
Senast: maestro
·
Fälttävlan Danny Warrington har skrivit en utmärkt artikel i senaste numret av Chronicle of the Horse, ang. ryttar ansvar. Jag håller med honom...
Svar
16
· Visningar
1 967
Senast: fio
·
S
Fritid Det frågas ofta efter häst-spel här på buke, så jag tänkte att man kanske kan ha en tråd för Alla länkar till hästspel? :idea: Show...
2
Svar
36
· Visningar
138 819
Senast: bubbelanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp