Hästsläp - köpa nytt eller laga?????

D

Dextrosol

Har ett begagnat hästsläp (enkelaxlat -99) där golvet måste bytas och ev. 2 nya däck sättas på, undrar nu om det är lönt eller om jag skall byta upp mig till ett boggie??? Mellanskillnaden ligger på ca 30 000 kr och det är ju iof mycket pengar, men, men.......det kanske ändå är värt det då vi nu köpt häst (unghäst) och säkerheten känns ännu viktigare????

Sv: Hästsläp - köpa nytt eller laga?????

För 30000kr får du både nya däck och nytt golv så varför inte lägga de pengarna på något annat istället.

Hur kan golvet vara slut på en 99a?
Hur har den skötts då?
Ett par nya däck och durkplåt är ju inte särskillt dyrt.

Hej!! Nej, det är ingen -99 jag skrev fel det är en 92:a. Men golvet har börjat o murkna på ena sidan och måste bytas. Det kostar 2 500 kr med nytt golv samt 1000 kr st för däcken. Sedan skall man ha ngn som gör jobbet också o det kostar det med......så ca 7000 kr kommer jag upp i. MEN, frågan var om jag skulle investera i ett buggie pga säkerheten, men som sagt det kostar. Släpet jag sett ligger på 41 500 kr så det tål att tänkas på. ;)

vad är det för ett boggiesläp då?

Har det rostat hål i golvet?
¨Låter ju helt otroligt ändå även om det är en 92a.
Har det inte varit ngt tak på? :smirk:
Tycker det låter som om du ska kolla lite närmre på det där släpet.
Men 3500 för att lägga på durkplåt på golvet är inte acceptabellt.

Efter 10 år ska man börja vara observant på golv och väggar i nederkant. Jag har sett många släp som varit murkna i golv, nederkant på väggar och även på baklemmen innan de är 10 år gamla. Vissa märken verkar suga upp fukten i skivorna och så blir den kvar bakom färgen. Vi hade själva ett släp av -93 årsmodell som var helt slut förra året. Det var välskött och stod oftast inne när det inte användes. Vi lyfta alltid på matten när det stod så det skulle torka under.

Aldrig mer stt släp av det märket eller den konstruktionen!
Numera har vi ett släp med aluminiumgolv (15 års garanti) och fast gummibeläggning så att fukten inte kommer in under.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nu är Digbil i transportspekulantsbranschen igen.... Jag tittar på Bojsläp i allmänhet, Boj Bravo i synnerhet. Då jag inte klämt...
Svar
2
· Visningar
1 741
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama