Hästskötarexamen ?!

Mynta2

Trådstartare
Vart hålls den kursen egentligen, alltså Hästskötare så man tids nog kan avlägga en examen ? Nu pratar jag inte om den där distanskursen som Hästsportens folkhögskola har...Utan checkade på Strömsholms sida, på pdf-filerna finns anmälningsblanketter till: distanskursen/Hästskunskap och en pdf fil som hette: Hästskötarexamen. Men i utbildningsutbudet finns ju inget som heter hästskötare. Kan man INTE plugga till hästskötare med andra ord, utan måste man göra nåt annat innan...typ jobba och sedan bara ansöka om ett prov ?

Varför ska det vara så superkrångligt att få utbilda sig till hästskötare rätt å slätt ??

Sv: Hästskötarexamen ?!

Kolla med olika naturbruksgymnasier om de har eftergymnasiala hästskötarutbildningar. Det brukar finnas olika varianter, 10-20 veckor.

Man kan även ta hästskötarexamen utan att ha gått någon utbildning, det är förmofligen därför som den PDF-filen finns på Strömsholms hemsida även om de inte ordnar någon hästskötarkurs. Dessutom brukar må¨nga ridgymnasier med andra inriktningar även ta hästskötarexamen som en del av utbildningen även om de ska bli t ex ridledare.

Liknande trådar

Hästmänniskan Förvirrad! :crazy: Jag vill jobba med hästar efter gymnasiet trots att jag går en samhällsvetenskaplig linje med inriktning media...
Svar
3
· Visningar
3 545
Senast: Sprettan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mellanpudel
  • Guldfasanerna