parfymflaska
Trådstartare
Vad tror buke, tulpan eller tistel?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hoppas stenhårt!Nu har jag sett dom omskrivna på flera ställen och det verkar som att de faktiskt kommer att börja tillverkas. Jag skulle gärna testa dom på min gamla ponny som inte går att sko och får skav av boots. Vad jag sett kommer de kosta runt 750kr paret. Jag är nyfiken på om plasten är tillräckligt mjuk för att ge bra fäste men ändå håller för slitage, vad jag sett ska de hålla i ca 2-3 månader. Samt såklart ifall kardborren håller och inte blir förstörd av smuts och väta.
Vad tror buke, tulpan eller tistel?
Tror inte på det. Alla som försökt limma på skor vet att limmet är den svaga punkten. Det helt enkelt håller inte en skoperiod. Tyvärr tror jag det blir exakt samma sak med de här. Limmet som limmar kardborren kommer inte att hålla.
På deras hemsida står det hur många kardborre det kommer komma med när skon börjar säljas (kom inte ihåg hur många men det var fler än 2 till varje sko), den delen som sitter på hoven beräknas sitta ca 3 till 4 veckor om jag inte kommer ihåg fel.Där har du helt klart en poäng, men kanske om man har fler än en kardborrefäste per par skor? Så att man klistrar på ett nytt fäste när det första börjar lossna?
Där har du helt klart en poäng, men kanske om man har fler än en kardborrefäste per par skor? Så att man klistrar på ett nytt fäste när det första börjar lossna?
Jag tänker att om man limmar fast en sko som sen ska sitta fast i flera veckor så borde det bli mer slitage på det limmet, än om man limmar på kardborre (dessutom på utsidan av hoven, inte undersidan) och sen använder skor någon timme per dag bara.
Ska hur som helst bli spännande att följa
Du menar att den är tänkt bara att ha vid ridning?
Jag tänker mig att den ska användas på samma sätt som de barbotaboots som finns på marknaden nu, dvs att man sätter fast skorna när hovarna ska utsättas för slitage, alltså vid ridning körning etc
Det finns ju kardborre av olika kvalité. Det är nog en av de mer starka varianterna som tänkt användas för skon.jag tänker mer på hur lätt det måste vara att den hamnar på snedden, ena kardborren släpper litegrann så går hästen helsnett och man får sitta av och rätta till osv.