• Distans
  • Trådstartare Trådstartare misterhultspyret
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 243
M

misterhultspyret

hej!
undrar vilken ras som är framgångsrik inom distans om man inte räknar med araben?
undrar om man skulle kunna komma långt med en welsh av cob typ?
vilka raser lämpar sig inte inom distansen om man vill komma långt?
tacksam för svar!

Sv: hästras

I senaste numret av distansritt så fanns det en artikel om welsh coben Miro som har tävlat upp till 120km. Så det är klart att det går!

Det är en fördel om hästen inte är för stor, då blir det mycket massa som ska kylas och det kan vara svårt att få ner pulsen. Detta behöver ju inte utesluta att en häst kan gå långt, men det är ju en nackdel. Alla raser går att använda, men de lite kraftigare kan väl vara svåra att få upp i högre klasser.

Travare är ganska vanliga distanshästar, efter araben.

hej
tack för svaren!
undrar om det är någon som tävlar med en paint eller quater?

Det finns några duktiga Morganhästar, Bla en som gått upp till 160 km.
I USA använder man ibland Paint till distans...

Mvh Sandra

Liknande trådar

Gnägg Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 234
Senast: ufot
·
Fritid Tydligen går det numera att köpa löprundor för att kunna få en bra statistik i till exempel appen Strava och visa upp. S.k... 2
Svar
28
· Visningar
2 016
Senast: Mineur
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 065
Senast: Tiger tok
·
Fritid Hej, har en fundering då vi bygger om ladugården till hästarna. Vad är detta? Vill gärna ha hyllförvaring på övervåningen men verkar...
Svar
5
· Visningar
378
Senast: misswilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka