Hästpass!

L

Lonely

Vad kostar det att fixa ett hästpass till sin häst? på ett ungefär? :)

Sv: Hästpass!

Alltså, det kostar 2500kr vid tecknandet av en helt nytt pass?

Va dyrt! :crazy:

Och då blir det lag på att man ska ha pass till alla hästar! Det finns ju hästar som knappt är värda det priset! :eek:

Har du inga papper alls på hästen?
Har du en blå bok kostar det 250kr att få det utbytt, är hästen lite äldre har man ett papper som är reg bevis kostar det 400kr

Har du inte något alls kan det gå att regga i SH som helt okänd, då får man ett grundpass. Är inte helt säkert på om man får tävla med det dock.

Mammas halvblod med gröna papper (hade ett reg.bevis i A4 format)
kostade det 400kr att skaffa ett pass till!

Ja det var det jag menade :) Eran häst var ju redan registrerad och ASVH har alla uppgifter så det bara byttes ut. Mitt sto född-92 hade en marinblå "bok" som kostade 250kr att byta ut

Enligt trådskaparen skulle hennes pass kosta 2500:- vilket innebär att antigen ska hästen vara reggad redan men passet/regboken/regpappret är borttappat eller så har hästen helt okänd härstammning= då är det billigare att skaffa grundpass i SH

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En veterinär har tilldelats en erinran efter att ha ändrat vaccinationsdatum i ett hästpass, utan att ha utfört vaccinationen själv.
Svar
0
· Visningar
349
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu inför Livsmedlesverket i Danmark digitala hästpass. Alltså behövs från och med nu inget fysiskt pass för att resa inom landet med hästen.
Svar
0
· Visningar
290
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 457
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 600
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?