Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Borde hon inte ha danskt pass när du köpte henne? Och på så vis ha "gröna" papper hos oldenburg i danmark?Hej. Har en Oldenburgare som är importerad från danmark. I danmark hade hon "godkända papper" men i
sverige fick hon grått pass. Någon som har en aning om varför?
Borde hon inte ha danskt pass när du köpte henne? Och på så vis ha "gröna" papper hos oldenburg i danmark?
Lagen är väll hästpass för hela EU och Danmark är väll ändå medlemar i EU eller har jag helt hjärnspel nu?Det är inte jag som har importerat henne. De har inte samma lag om pass och chippning i danmark som vi har men hon var godkänd av Oldenburgerförbundet
Lagen är väll hästpass för hela EU och Danmark är väll ändå medlemar i EU eller har jag helt hjärnspel nu?
Tillägg: jordburksverket säger "Alla hästar i EU ska ha hästpass." Och enligt denna sajt (snabb googling) så är Danmark medlemar i EU.
Borde hon inte ha danskt pass när du köpte henne? Och på så vis ha "gröna" papper hos oldenburg i danmark?
Danmark har haft hästpass sen 2000.Och chipkrav sen flera år tillbaka.
Nu är jag inte säker på vad det är som du tycker är fel, att ts skrivit att hästen hade papper från Danmark och fick pass i Sverige, eller färgen på papprena?
En häst kan ju ha motsvarande gröna papper i det avelsförbund den är registrerad i men det betyder ju inte att den får det när den tilläggsregistreras i ett annat förbund.
Min avatar häst är dansk o född 1998,så hon fick sitt danska pass 2000 fast hon var "svensk" se 1 år tillbaka
Sen har jag massa DK hästvänner och har haft ett gäng DK hästar och då lär man sig reglerna.
Föresten så heter inte din ras oldenburgare utan oldenbOrgare dom är en dansk ras som tidigare mest användes som körhästar,nu är det mer xx blod inblandat i dom och dom används även till ridning i större utsträckning än tidigare.
OldenbUrgare är en tysk halvblodsras. (som får gröna papper i asvh)
Jag menar inte på att hon gjort/gör något fel, tror TS skrev att det inte var hon som importerade hästen heller. Jag funderar mer på varför hästen inte redan har pass och borde den inte ha pass med "gröna papper" i den stambok den är grundregistrerad i?Nu är jag inte säker på vad det är som du tycker är fel, att ts skrivit att hästen hade papper från Danmark och fick pass i Sverige, eller färgen på papprena?
En häst kan ju ha motsvarande gröna papper i det avelsförbund den är registrerad i men det betyder ju inte att den får det när den tilläggsregistreras i ett annat förbund.