Hästpass? Kostnad!?

SoffiProppi

Trådstartare
Jag har googlat men inte riktigt hittat ngt.. Så nu undrar jag om ngn här på buke vet vad det kostar att köpa ett pass? Kan man döpa om en utländskhäst?:confused:

Sv: Hästpass? Kostnad!?

Det beror på vad det är för häst, om den är registrerad och vilken ras den är av.

Är det ett halvblod/häst av halvblodstyp så går du via ASVH t.ex.

Jag tror inte det går att döpa om en registrerad häst.

Det går inte att döpa om i alla fall. I alla fall inte för svenska shetlands sällskapet. Men kan ju vara olika från ras till ras. Ring och fråga.

Kostnaden beror på ras på hästen och vilka tidigare handlingar som finns. Men jag tror att priset ligger mellan 300:- till 3000:- ungefär.
Om man kan byta namn hänger nog mest på om det finns någon dokumentation på hästen. Som registeringsbevis och liknande eller om den är helt papperslös. Finns det redan ett namn på ett registeringsbevis eller licens så går det nog inte att ändra. Men om den är "papperslös" så kan ju sätta vilket namn som helst på den.

Liknande trådar

Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
629
Senast: Pegasus63
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
497
Senast: Glimra
·
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 138
Senast: Murray
·
Hemmet Jag har genom köp av fastighet "ärvt" en sommarstuga full med Rörstrands-porslin som jag nu till 90% tänker sälja. Många grejer har jag...
Svar
3
· Visningar
399

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka