Hästmassagekurs

H

haringenfantasi

Nån som varit på någon sådan?
Fick ni nån nytta av det?
vad finns det för kurser som ger en lite grundläggande massagetips?

Sv: Hästmassagekurs

Jag har gått steg 1 hos Axelson. Jag tycker de hade lite för många elever på kursen, det var svårt att se när hon visade för vi var så många och läraren var onödigt barsk. Men visst lärde jag mig det grundläggande.

Vänta bara ;)

(För den som inte vet så står Patsy i ett av stallen de använder här i Stockholm till att öva och göra prov med mera, man lär sig massor och min tjockis är med som kursponny när hon är frisk).

Kan iofs hålla med om att det är mkt grund och inte så mkt fördjupningsarbete men det tror jag man får bygga på vidare när man är färdig hos dem, t ex genom att massera så mkt man orkar, gå på föreläsningar och kurser hos ex SLU osv.

Är hon dålig? När hon är frisk kommer jag gärna ut och ser om jag hittar några muskler i henne. ;)

Jag har inte hunnit träna så mycket än, det har bara blivit litet på en av hästarna som jag sköter. Det krävs alltså hästar med ett oändligt tålamod just nu, eftersom jag mest tittar i boken, även om jag också emellanåt försöker massera den stackars hästen.

Hon är såpass frisk att du kan knåda på henne om du vill. Hon är mkt van vid folk som bläddrar samtidigt som de masserar eller går igenom stretchövningarna. Förvånansvärt tålmodig bara jag har motionerat henne och man ser till att hälsa ordentligt innan man börjar :) (Det bor ju folk hos oss emellanåt och de övar ibland på våra hästar på kvällarna och så och en del som bor nära kommer till oss och lånar hästarna, praktiskt med många på samma ställe som dessutom är vana).

(hon har haft en streptokock-infektion och fått penovet, hostar fortfarande lite.)

Liknande trådar

Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 616
Senast: warg
·
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
354
Kultur Jag är sugen på att försöka lära mig franska. Jag läste franska i 6 år i grundskolan, men det resulterade i mest teoretiska kunskaper...
Svar
15
· Visningar
734
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 455
Senast: Häst_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar