?? HÄstloppor ?

H

High_Fever

Idag och igår så var det något ungerfär som en spindel fast den hade åtta ben ochnär jag skulle dra väck den så nöp den sig fast JÄTTE hårt ? :O . Och så när den skulle gömma sig så kröp den under pälsen? Är det en hästloppa? SNÄLLA om någon vet vad denna lilla ÄKLIGA sak är så SNÄLLA säg det till mig !

Sv: ?? HÄstloppor ?

Hihi, ok, har inte räknat dem så noga. Brukar se till att göra den oigenkännelig så fort som möjligt! Men både älgar o rådjur har fullt av dem på sej. Jätteäckligt när min sambo varit på jakt o skjutut ngt av detta o hängt upp djuret, innan det är flått ligger MÄNGDER av detta kryp+lika många fästingar på golvet!

Äckliga små kryp. :crazy: finns alldeles fullt nu på hösten. När jag kliper kossorna nu, så är det lite "sport" att försöka klippa ihjäl dom små :devil: larna,men dom är snabba som bara den...

Hade en i håret häromdagen, som höll på att driva mig till vansinna innan jag lyckades få tag i den.

Men om man måste välja, så föredrar jag dom före fästingarna--- :crazy:

Tack så mkt. Här om dagen så hörde jag av min kompis att dedt var troligen en älglus å det va det ;) Tack så mkt !

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag skrev om dethär i min andra dagboks tråd men jag in såg att jag vill göra ett tydligare inlägg om det i en egen dagboks tråd. Och...
Svar
12
· Visningar
2 185
Senast: Mauen
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag brukar inte skriva så jätte mycket om min valp här för att jag har fått så mycket neggativa svar och kritik och massa på pekanden om...
2
Svar
36
· Visningar
2 818
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tänkt VÄLDIGT mycket idag. Eller inte bara idag men MEST idag. Men om jag ska börja nånstans så var det med bråket eller hur jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 099
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Förlåt att dethär nog inte blir så bra skrivet. Men som ni kanske vet så är jag ihop med en kille som jag kallar för T. Och han är min...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 103

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat