Hästkött

Glimfeather

Trådstartare
Var kan man köpa det? Har hört att vissa hundbutiker kan ta in torkat. Men i vilka butiker kan man köpa färskt/fryst? Konserverat kanske?

Sv: Hästkött

Alla butiker med bemannad charkdisk tar in det om du gör en beställning, annars kan du gå till en....(hmm det här var svårt), slaktare kanske?

Aha :idea: äter inte kött själv så jag är väldigt okunnig inom det området ;) ska fråga i charken i affären i morgon :)

Senast ändrad:

Bor du nära ett slakteri som slaktar häst kan du säkert kunna få tag på där. Annars finns en sida på internet som säljer hästkött på burk. Behöver du till en eliminationsdiet?

Jag såg igår att det fanns häststek och hästfilé på Ica i Boden. Så ibland kan de ju finnas i den vanliga större affären kanske. Annars är det nog bara att fråga i charken.

Japp ... eller jag funderar på att skjuta lite på provokationen och testa hästkött för vi behöver verkligen ett träningsgodis och häst har han inte ätit innan. Jag har förstått att det är ytterligare 8 veckors diet som gäller om han reagerar på provokationen. Har inte bestämt mig än, kanske väntar till efter provokationen. Hur som helst är det bra att veta var man kan få tag på grejerna :)

Du får gärna pma adressen till sidan du nämnde! :)

Här finns hästkött på ICA Maxi och i saluhallarna.
Gott, tycker både hundar, katter och människor!

Reagerar han på provokation ger du eliminationsdiet igen, det är riktigt. Men du ger det ju bara så länge tills symptomen har försvunnit igen och oftast så går det relativt snabbt. Det kan mycket väl ta 8 veckor, men många blir symptomfria bra mycket snabbare om man verkligen är snabb med att byta tillbaka vid minsta lilla. Så jag tycker inte att du ska skjuta på provokationen! Hur går det för hunden, har den blivit bra på dieten?

Vill du ha hästkött som träningsgodis fungerar det ju ändå, då behöver du torka köttet själv, alternativt koka så mycket du behöver i omgångar (håller några dagar i kyl). Jag kan pma dig sidan, men där säljs endast konserverat kött på burk som det alltså inte går att göra godis på. Torkad hästmuskel som vissa djuraffärer kan ta in går ej att dela, det är stenhårt och segt (men superbra som tugg!) :)

Jaha, men det låter ju bra! Han slutade klia sig rätt omgående så det kanske går lika fort denna gång :)

Pma gärna sidan ändå, kan vara bra att ha:) ska höra med affären om de kan ta hem så jag kan göra eget godis och sedan köpa lite tugg på djuraffären. Tugg är något han saknar, han har börjat bita sönder saker. Lite jobbigt!

Annars tycker han mycket om sitt torrfoder så jag känner ingen stress att hitta nytt foder, så det är skönt :) de här veckorna har gått förvånansvärt smidigt måste jag säga. Det är nog mest hundvakten som tyckt det varit jobbigt att inte få hälla i honom godis ;)

Hej, du verkar kunna mycket om det här.
Som jag skrev i en annan tråd så går ju min hund på eliminationsdiet, och han får ju även maten som godis, vilket funkar ok, men skulle ju gärna ha något gottigare.
Kan jag ge eliminationsdieten men samtidigt lite hästkött som han aldrig ätit som godis utan att 'förstöra'? Vore ju toppen!

Har även hittat björnkött på Maxi, men det kanske kan vara värt att spara på till ev negativa återfall.
Väldigt dyrt, dock... ;-)

Har en kompis med allergihund i danmark. Den hunden tål typ bara älg (inte ens antilop tål den). Men nu har hon hittar kängurukött som hon ska testa ;)

Här i stan tycker jag att man kan hitta både hästfilé och hästbiff i dom flesta butikerna. I alla fall Ica brukar ha hästkött i köttdisken i nästan alla sina butiker i stan. :)
Hästfilén är godast, men hästbiffen är lite billigare. :)

Ja just det. Känguru har jag också sett på Maxi.
Hoppas hon inte har så stor hund... ;-)

Det är tänkt som godis ;)

Maxi verkar välsorterat! Tyvärr har jag ca 6 mil till närmsta maxi, men jag får svänga in där nästa gång jag har vägarna förbi :)

Liknande trådar

Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
938
Senast: Sonic76
·
Kläder & Bli fin Jag har i många år använt mineralsmink men börjar tröttna på att det är så meckigt att ta med sig, jag tränar ofta på lunchen så skulle...
Svar
9
· Visningar
735
Senast: 95johsv
·
Hemmet Jag ska flytta till hus där det inte finns torktumlare. Det är tveksamt om det ens får plats en (huset är litet). Jag har tvättmaskin i...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 359
Senast: hollypolly
·
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i...
2
Svar
27
· Visningar
1 525

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka